לפי דירוג משרד התחבורה: דן בדרום ודן באר שבע היו חברות התחבורה הציבורית הטובות ביותר במחצית השנייה של 2019, ודן הוותיקה הפועלת במרכז כחברה נפרדת, הייתה האחרונה בדירוג משרד התחבורה.
יצויין כי הדירוג התפרסם רק היום, כמעט חצי שנה אחרי סיום התקופה שהוא בחן, מה שמקשה על החברות ועל המשרד התחבורה עצמו להפיק לקחים מהממצאים. לשרת התחבורה הטרייה מירי רגב, שהחליפה היום את בצלאל סמוטריץ', יש עוד הרבה עבודה כדי שכל נוסעי התחבורה הציבורית בארץ ייהנו משירות יעיל.
1 צפייה בגלריה
אוטובוס דן
אוטובוס דן
דן בדרום
(דן)
הדו"ח עוסק בעיקר במחסור בנתיבי תחבורה ציבורית, הבולט בעיקר באזור המרכז, שהשפיע על ציוני החברות הפועלות בו. גם העיכובים בפרסום מכרזי התחבורה הציבורית, שהיו אמורים להוסיף קווים חדשים ותדירות גבוהה יותר לקיימים באשכולות בית שמש, פרוזדור ירושלים, שומרון, רהט, צפון ירושלים עירוני, מרכז ירושלים עירוני וקווי שירות באשכול מטרונית חיפה - השפיעו על איכות השירות.
הדו"ח שמפרסמת הרשות לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה מתבסס על בקרה אלקטרונית וסמויה למספר הנסיעות המבוצעות, לדיוק במסלול ובזמנים, התנהגות הנהג, ניקיון האוטובוסים והתחנות, וסקרי שביעות רצון של הנוסעים.

מהתחתית לראש הדירוג בתוך 3 שנים

דירוג החברות: דן באר שבע ודן בדרום, המנוהלות בידי מטה אחד, דורגו כאמור ראשונות, עם ציונים של 90.74 ו-88.09 בהתאמה, שיפור של 12% ושל 4%, ושיפור גדול עוד יותר לעומת הדו"חות שלפני שלוש שנים, שבהן נמצאו שתיהן בתחתית הדירוג.
שלישית דורגה חברת נסיעות ותיירות הקטנה הפועלת באזור נצרת (85.3, שיפור של 1%). רביעית דורגה חברת התחבורה הציבורית שמפעילה מועצה אזורית גולן (85, שיפור של 2%) - עוד אזור שסבל בעבר מתחבורה ציבורית כושלת, עד שמשרד התחבורה אישר בצעד חריג למועצה המקומית להפעיל את השירות בעצמה. נתיב אקספרס, הפועלת בנהריה, בעכו, בקריות ובגליל, סיימה חמישית (עם ציון של 82.57, 5%+).
במרכז הדירוג נמצאות סופרבוס (80.82), ש.א.מ (80.61), ג'י בי טורס (78.59) ואחריהן בפער משמעותי - אגד (רק 67.46) ואפיקים (67.10).
בחמישייה האחרונה נמצאות קווים (65.41), אגד תעבורה (63.9), גלים (57.37), מטרופולין ואחרונה דן הוותיקה עם ציון של 54.76, אחוז אחד פחות משקיבלה בחציון הראשון של 2019.

"החברות השיגו את הדירוג הגבוה בזכות הנהגים שלהן"

טל כהן, מנכ"ל דן בדרום ודן באר שבע, אמר כי את הדירוג הגבוה השיגו החברות בזכות הנהגים שלהן. "אנחנו מתבססים על נהגים מהדרום, שמחוברים לאשכולות שבהם הם עובדים, מעניקים להם יחס אישי וכך הנוסעים מקבלים שירות טוב ולא חסרים לנו נהגים. יש לנו גם בקרות טובות על תהליכי ההפעלה. כרגע לאחר השבתת רוב השירות בעת סגר הקורונה אנחנו עובדים כבר ב-97% מהקווים בבאר שבע, ו-89% בדן בדרום, פועלים פי הנחיות משרד התחבורה, כשקווי ההזנה לרכבת והקווים הבין עירוניים בסוף השבוע לא עובדים, ואת הנסיעות שלא מבוצעות העברנו לתגבור הקווים הקיימים, כדי לנסות ולאזן את מגבלת ה-20 נוסעים באוטובוס".
אופיר קרני, מנכ"ל קבוצת דן, אמר כי "אנחנו נמצאים במקומות הכי גבוהים באשכולות שמחוץ למטרופולינים. יש לנו את הידע להפעיל את התחבורה הציבורית הכי טובה. אבל הפעלה בגוש דן לא דומה להפעלה בבאר שבע, עם כאוס תחבורתי ועבודות תשתית על הרכבת הקלה שסותמות את היער, זו משימה על סף הבלתי אפשרי. בזכות אלפי נהגים מסורים שנלחמים יום יום בכבישים דן מצליחה לספק שירות שזוכה לרמת שביעות רצון מהגבוהות בענף".
בדירוג לפי אשכולות ההפעלה העירוניים הגדולים (יותר מ-100 אלף נסיעות בחציון), המייצג את האזורים הזוכים לתחבורה הציבורית הטובה והגרועה ביותר, הוביל מוליך אשכול חדרה פרברי, בציון של 91.34, שמפעילה אגד. אחריו שני אשכולות דרומיים, של דן באר שבע (באר שבע עירוני, 90.74) ושל דן בדרום (צפון הנגב, 88.09), אשכול העמקים של סופרבוס (85.83) ואשכול חיפה עירוני של אגד (83.99).
והגרועים: עוטף ירושלים של אגד תעבורה (58.72), מזרחי רמת גן (58.54), רהט והנגב המערבי של גלים (57.37), מזרחי בני ברק של דן (55.88) ואחרון שרון חולון מרחבי של מטרופולין (52.98), עם ירידה של 11% בציון לעומת המחצית הראשונה של 2019.