7 שנים אחרי שחברת שטראוס סגרה את מפעל הקפה נמס שלה בצפת והעתיקה את הייצור לחו"ל, החברה חנכה היום (א') בעיר מפעל ייצור חדש לקפה קלוי טחון, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים, באתר ששימש אותה כבית אריזה. הסיבה: עלייה בביקושים לקפה שזינקו במיוחד בתקופת הקורונה.
על הגידול בשוק הקפה בשנתיים האחרונות, ניתן ללמוד מנתוני סטורנקסט: בשנת 2018 הסתכם שוק הקפה בישראל בשווי של 821 מיליון שקל וב-2020 הסתכם ב-960 מיליון שקל - גידול של 11%. בנוסף, נהנתה עלית מעלייה במכירות קפסולות הקפה שלה, תואמות נספרסו שהחברה מייצרת ומשווקת בישראל. עלית מובילה את שוק הקפה בישראל עם נתח שוק של כ-52% ולאחריה נסטלה אסם עם 27%.
1 צפייה בגלריה
מפעל שטראוס קפה קלוי צפת
מפעל שטראוס קפה קלוי צפת
המפעל החדש בצפת
(צילום: עזרא לוי)
המפעל החדש יכלול תנור קלייה וקו ייצור לטחינה ואריזה של קפה קלוי וטחון. הוא יפעל בנוסף לאתר החברה הוותיק בלוד לייצור קפה טחון קלוי שהגיע למיצוי כושר היצור שלו.
לדברי אלעד קומיסר, מנכ"ל שטראוס קפה ישראל, "שוק הקפה המבורקד גדל בשנת 2020 בכ-10%. זהו אחד הענפים שצמחו בקורונה, כל הקטגוריות גם המסורתיות כמו קפה שחור, אנשים היו בבית וצרכו יותר קפה, גם ההתפתחות שלנו בתחום הקפסולות הוסיפה לגידול במכירות.
"ההשקעה במפעל בישראל בסדר גודל של עשרות מיליוני שקלים, היא מסר שהצרכן מעריך את הידע שלנו ואת ההתאמה לחך המקומי. הרחבת פעילות הייצור בצפת מאפשרת את הגדלת כושר הייצור, הרחבת מגוון המוצרים, שיפור מתמיד באיכויות הקלייה" .
במקביל להתרחבות בצפת, בחודשים האחרונים מפעל הקפה בלוד הכפיל את מערך ייצור הקפסולות ומונה כ-60 עובדים. בימים אלו גויסו עובדים נוספים לטובת מתחם הייצור החדש.