מחירי הקמח יעלו: טחנות קמח הודיעו לרשתות השיווק שהמחירים יעלו בשבועות הקרובים, וזאת למרות שקיבלו הקלה מהמדינה: להשתמש בשקיות עם סימון תזונתי ישן, שלא תואם לחוק ליצמן (המדבקות האדומות), אחרי שטענו שיש מחסור בשקיות.
הדר גולמביק, מטחנת הקמח דגן (שהיא חלק מקבוצת שטיבל) אמר ל"ידיעות אחרונות" ול-ynet כי "זה לא קשור לקורונה, יש עלייה במחירי החיטה בעולם. הקורונה רק הוסיפה".
1 צפייה בגלריה
קמח
קמח
הקמח מתייקר
(יאיר שגיא)
לדבריו, "במהלך השבועות הקרובים יעלו המחירים, כל קמעונאי לפי ההסכם שלו. תלוי בסוג הקמח. מדובר בעלייה של 10%-5%, כולל למאפיות ולתעשייה שם עיקר העבודה שלנו. אלה דברים שקורים במהלך השנה כל הזמן. מחירי הקמח כל הזמן עולים ויורדים. מה שמפוקח זה הלחם והמדינה עצמה העלתה את העלויות למאפיות בתחשיבים החודשיים שלה. למשל, בתחילת החודש המחיר למאפיות עלה בכ-4.6% אוטומטית בגלל התחשיב הממשלתי. מדצמבר מחיר הקמח עלה למאפיות ביותר מ-9%.
"סיבות נוספות להתייקרות הן שאי אפשר להשיג שקיות. המפעל העיקרי שייצר שקיות בישראל נסגר. מדובר במפעל תמן של מפעלי המלט. יש עכשיו ביקוש לקמח בכל העולם וספקים בחו"ל מנצלים את זה. הספק העיקרי שלנו הוא מאיטליה וצריכת הקמח הביתית עלתה. בכל העולם יש דרישה כפולה לשקיות. עוד בעיות מצויות בנמלים בישראל, שלא מתפקדים. כל אוניה שממתינה בנמל עולה לנו 20 אלף דולר להמתנה".
ברשתות השיווק טוענים שמדובר בעיתוי שערורייתי לעליית מחירים, אך בטחנות הקמח טוענים שהמחיר שהרשתות גובות מהצרכנים כמעט כפול ממחיר הקנייה שלהן.
ממשרד הכלכלה נמסר בתגובה: "הקמח אינו מוצר בפיקוח, אולם משרד הכלכלה לא יאשר התייקרות של מוצרי הלחם המפוקחים, ויעקוב ביחד עם משרד האוצר, בתקופה הקרובה, אחר מחירי הקמח באמצעות ועדת המחירים".