האם הגעת החיסונים לישראל מביאה לשאננות יתר בקרב הציבור? השבוע נרשמה עלייה של 57% במספר קנסות הקורונה, שניתנו בשל אי שמירה על ההנחיות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בשבוע החולף ניתנו 17,232 קנסות בגין אי-שמירה על ההנחיות לעומת ממוצע שבועי של 11 אלף קנסות במהלך השבועות הקודמים, כך מדווח המרכז לגביית קנסות ברשות האכיפה והגבייה, אשר גובה את קנסות הקורונה שמטילה המשטרה. 94% מתוך כלל הקנסות ניתנו בשל אי-עטיית מסכה.
1 צפייה בגלריה
מסכה ביד ב וינה אוסטריה קורונה
מסכה ביד ב וינה אוסטריה קורונה
ביד במקום על הפנים: 94% מקנסות הקורונה ניתנו בשל אי-עטיית מסכה
(צילום: רויטרס)
השאלה היא אם הסיבה לעלייה במספר הקנסות נעוצה בתגבור האכיפה או באי-ציות להנחיות על רקע הגעת החיסונים. זאת, למרות שעד שמרבית האוכלוסיה תוכל להתחסן צפויים לעבור מספר חודשים.
במקביל, מדווח המרכז לגביית קנסות כי חלה עלייה במספר הקנסות המשולמים. עד כה שולמו כ-107 אלף קנסות בסך של כ-50 מיליון שקל. מאז פרוץ המשבר חולקו כ-418 אלף קנסות בסך של כ-248 מיליון שקל, כאשר חלקם שולם והשאר ישולם בהגיע המועד הקובע לתשלום, כך סבורים במרכז.
מנהל המרכז לגביית קנסות, דורון תשתית, מסר שכ-90 אלף חייבים לא שילמו את הקנס במועד, ולקנס התווספו פיגורים בגובה 50%. "מדובר בתוספת לא קטנה שחבל לשלם אותה. יש לשלם את הקנסות במועד. ועדיין, חייבים שנפגעו ממשבר הקורונה יקבלו סיוע במחיקת הפיגורים במידה ויציגו אישורים לקשיים כלכליים".