הדוגקוין הגיע הבוקר (יום ד') לשווי שיא של 0.696 דולרים וכעת נסחר סביב 0.64 דולרים. המטבע, המבוסס על מם (meme) פופולרי משנת 2013 בו מככב כלב מסוג שיבה אינו, הפך למוכר בעיקר בשל היותו חביב במיוחד על המיליארדר אילון מאסק וזוכה לביקורת רבה על כך שמדובר בשיגעון חולף.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
המטבע זינק ביממה האחרונה במעל ל-55% והשלים בכך עלייה של כ-145% בשבוע האחרון בלבד. בסך הכל, רשם המטבע עלייה של כ-27,000% בשנה האחרונה, כך לפי נתוני אתר המטבעות הווירטואליים coindesk.
זאת, בעוד המטבע הווירטואלי המוביל בשוק, הביטקוין, ממשיך במגמת הירידה של הימים האחרונים ונסחר כעת סביב 55,200 דולר. האת'ריום, המטבע השני הכי גדול בשוק, הגיע אתמול לשיא חדש של 3,500 דולר ומאז ירד מעט ונסחר סביב 3,350 דולר.
1 צפייה בגלריה
ה"בדיחה" ממשיכה לזנק. דוגקוין
ה"בדיחה" ממשיכה לזנק. דוגקוין
ה"בדיחה" ממשיכה לזנק. דוגקוין
(צילום: shutterstock)
ברקע: eToro, פלטפורמת המסחר העצמאי אשר הוקמה ומנוהלת על ידי שלושה ישראליים, פתחה עבור 20 מיליון לקוחותיה את האופציה לסחור במטבע השנוי במחלוקת. במקביל, האוקלאנד אטלטיקס (Oakland A's), אחת מקבוצות הבייסבול המובילות בארה"ב, החליטה לאפשר לאוהדים לרכוש כרטיסים למשחקיה באמצעות דוגקוין.
כזכור, רק לפני כשלושה שבועות רשם הדוגקוין זינוק דומה, יחד עם עליות משמעותיות שרשמו גם הביטקוין והאת'ריום. אולם הפעם, כאמור, המטבע שהחל כבדיחה ורבים סבורים כי אכן מדובר בשיגעון חולף ותו לא, ממשיך לעלות בעוד השניים האחרים, השולטים בשוק, מציגים מגמה מעט שונה.

עם גב של מיליארדר

לפני כשבוע, המטבע שוב קיבל דחיפה ממאסק שכינה את עצמו בציוץ נוסף ה-"Dogefather" והכין את מעריציו לקראת הופעתו בתוכנית הקומית המצליחה סאטרדיי נייט לייב (SNL). כזכור, אמירות מסוג זה, במיוחד בקרב גורמים עשירים ובולטים ברשתות החברתיות כמו מאסק, נחשבות לאחד מהגורמים המרכזיים לזינוקים במטבע.
משקיעים רבים סבורים כי מדובר בעוד שלב המסמן את כניסתו של שוק המטבעות הווירטואליים למיינסטרים, על אף אמירות של כלכלנים ופוליטיקאים ברחבי העולם, ביניהם שרת החוץ האמריקנית, כי מדובר בשוק לא יציב ועל המשקיעים להיזהר ממנו.
ובינתיים בארץ, סוחרים רבים מדווחים על קשיים להכניס כספים אשר מקורם במטבעות וירטואליים לבנקים ואף להוציא כסף מהחשבון לטובת רכישה של מטבעות. זאת, בין היתר בשל היעדר רגולציה מספקת מטעם בנק ישראל והחשש מפני סוגיות של הלבנת הון ומימון טרור.