הביטקוין שוב עולה: חצה היום (שבת) שיא חדש של 60 אלף דולר וכעת הוא נסחר סביב 59,970 דולר. המטבע הווירטואלי הפופולרי זינק בתחילת השנה משווי של כ-30 אלף דולר לשיא של כ-58 אלף דולר, לאחר מכן צנח לכ-43 אלף דולר כאשר שרת האוצר האמריקנית הזהירה משקיעים וקראה למטבע "לא יעיל בצורה קיצונית". אולם כעת, נראה כי הביטקוין חוזר להתאושש.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
אילוסטרציה מטבע ביטקוין
ביטקוין. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בין הגורמים שהובילו לזינוק המטבע בתחילת השנה: חברת טסלה, בראשות חובב המטבעות הווירטואלים ואחד מהאנשים העשירים בעולם - אילון מאסק, הודיעה כי השקיעה 1.5 מיליארד דולר בביטקוין ותאפשר תשלום בו לרכבים ולמוצרים נוספים שהיא מייצרת. לטסלה הצטרפו גם חברת מאסטרקארד ובנק אוף ניו יורק מלון (BNY Mellon), והודיעו כי יאפשרו ללקוחות להשתמש במטבעות קריפטוגרפיים בשירותים שהם מציעים.
בתוך כך, וול סטריט ננעלה אמש במגמה מעורבת, כאשר דאו ג'ונס ו-S&P 500 המשיכו לשבור שיאים. המסחר נערך על רקע החתימה של הנשיא ביידן חתם על חבילת סיוע בגובה של 1.9 טריליון דולר והאופטימיות שהוא שידר ביחס למבצע החיסונים.
תשואת האיגרת האמריקנית ל-10 שנים קפצה ב-9 נ"ב ל-1.626%. לעומתה, בשוק המניות דאו ג'ונס עלה ב-0.9%, נאסד"ק נחתך ב-0.6%, ו-S&P 500 עלה ב-0.1%; בלטו במסחר - בואינג שעלתה ב-6.8%, ופייסבוק שירדה ב-2%. בסיכום שבועי, דאו עלה ב-4.1%, S&P 500 התקדם 2.6% ונאסד"ק הוסיף לערכו 3.1%.