בקבוקי קוקה קולה 1.5 ליטר, בייבוא מקביל מאוקראינה לא הצליחו, בניגוד לפחיות, לכבוש את רשתות השיווק הגדולות, זאת למרות מחירן הזול.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ל-ynet נודע כי רמי לוי, שמכר בעבר שישיית בקבוקים במחיר של 20–29 שקל, מפסיק למכור את בקבוקי ה-1.5 ליטר. לדברי יוסי סבתו, סמנכ"ל הסחר והרכש של רמי לוי, "לא נמשיך למכור בקבוקי 1.5 ליטר. יש לנו מלאים לחסל אבל לא הזמנו סחורה חדשה".
2 צפייה בגלריה
קוקה קולה העולמית
קוקה קולה העולמית
קוקה קולה העולמית
(צילום: shutterstock)
לדבריו, "לא מצאנו הבדל בטעם אבל לא כולם אוהבים. וגם, קוקה קולה יצאה עם מבצע טוב - 4 פחיות מתנה על כל קנייה של מארז שישיית 1.5 ליטר. נמשיך למכור את הפחיות לאחר שיהיה להן את הסימון בהתאם לחוק הפקדון".
סבתו הוסיף כי "במשך זמן רב היה ייבוא מקביל של קוקה קולה אבל רק כשאנחנו התחלנו נהיה באזז בשוק. קוקה קולה יצאה במבצע משתלם, כך שכולם הרוויחו - גם הצרכן. וזאת המטרה שלנו".
מבדיקת ynet עולה כי הרשתות הגדולות שופרסל, יינות ביתן, ויקטורי, ויוחננוף כלל לא הכניסו למלאי שלהן בקבוקי 1.5 ליטר מאוקראינה. לדברי איתן יוחננוף, בעלי רשת יוחננוף, "אנחנו מוכרים רק את הפחיות - במחיר של 1.6 שקלים לפחית. לא הכנסנו בקבוקי 1.5 ליטר כי הטעם שלהם פחות אהוב על הישראלים. כנראה שבבקבוקי הפלסטיק הטעם מורגש יותר".
2 צפייה בגלריה
פחיות קוקה קולה יבוא מקביל
פחיות קוקה קולה יבוא מקביל
פחיות קוקה קולה ביבוא מקביל
ביינות ביתן, ויקטורי ושופרסל כלל אין ייבוא מקביל של המוצר, גם לא פחיות. אחד מבעלי רשתות המזון אמר כי "גם אם אנחנו לא מוכרים את המוצר מייבוא המקביל, עצם האפשרות מהווה איום מעל ראשה של קוקה קולה ישראל, ולכן יש צפי לשיפור בתנאים המסחריים לרשתות. המבצע הנוכחי הוא הוכחה לכך".
קמעונאי נוסף אמר כי "בקבוקי 1.5 ליטר מאוקראינה זולים יותר אבל הכיתוב על האריזה בשפה הרוסית. קוקה קולה מגישים כשבאים אורחים, ולא כולם רוצים שיראו שהם קנו קוקה קולה מאוקראינה. בנוסף, יש גם כאלה שמתלוננים על הטעם".
הייבוא מאוקראינה תפס תאוצה לפני מספר חודשים לאחר שהרבנות הראשית הקלה מאוד בקבלת כשרות לייבוא מקביל למותגי משקאות ידועים, ובכך אפשרה את מכירת המשקה גם לרשתות המזון הגדולות שמוכרות רק מוצרים כשרים.
הצפת השוק בכמויות גדולות של קוקה קולה בייבוא מקביל ובמחיר מוזל משמעותית הפכה לאיום על קוקה קולה, ששולטת בשוק הישראלי של "מוגז שחור". גורמים קמעונאים טוענים כי זה המניע מאחורי המבצע של קוקה קולה, שנועד לתת מענה למחירים הזולים של הייבוא המקביל. אולם, קוקה קולה טוענת כי מדובר במבצע מתוכנן ובמהלך עסקי רגיל.