מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס מכר השבוע מניות של החברה שהקים בשווי של מעל 3 מיליארד דולר. כך על פי מסמכים שהוגשו לרשות ני"ע האמריקנית (SEC).

בזוס האיץ בשנה האחרונה את קצב מכירת המניות שלו. רק באוגוסט הוא מכר מניות של ענקית הקמעונאות המקוונת בשווי של מעל 3.1 מיליארד דולר, זאת לאחר שבפברואר מכר מניות בשווי 4.1 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס
ג'ף בזוס
מייסד אמזון ג’ף בזוס
(צילום: AP)
המכירה הנוכחית מעלה את ההכנסה שלו השנה ממכירת מניות ליותר מ-10.2 מיליארד דולר. מדובר בעלייה משמעותית לעומת השנה שעברה, אז מכר מניות של אמזון בשווי כולל של 2.8 מיליארד דולר.
על אף מכירות המניות האחרונות, בזוס ממשיך להחזיק ביותר מ-53 מיליון מניות בחברה, בשווי של קרוב ל-170 מיליארד דולר. הודות לכך הוא מחזיק כבר תקופה בתואר האדם העשיר בעולם.
על פי הדיווח לרגולטורים, עסקת מכירת המניות התבצעה כחלק מתוכנית מסחר מתוכננת מאש. מאמזון סרבו להגיב על הדיווח שהתפרסם באתר CNBC.
בעבר הכריז בזוס כי הוא מוכר בכל שנה מניות של אמזון בשווי של מיליארד דולר למימון חברת חקר החלל שלו, בלו אוריג'ן. בנוסף, בפברואר הוא השיק קרן בשווי 10 מיליארד דולר להילחם במשבר האקלים. הקרן אמורה לחלק מענקים למדענים, פעילים וארגונים.
בזוס אמנם עדיין לא חשף את זהות מקבלי המענקים, אך בעיתון האטלנטיק דיווחו מוקדם יותר השבוע כי הוא צפוי לחלק 100 מיליון דולר לכל אחד מהארגונים הבאים: החברה לשימור הטבע, קרן ההגנה על הסביבה, המועצה להגנה על משאבים טבעיים ו-World Wildlife Fund.