הרשויות בקליפורניה ובוושינגטון חוקרות את ההתנהלות העסקית של אמזון. כך לפי דיווחים בוול סטריט ג'ורנל ובניו יורק טיימס המתבססים על גורמים המעורים בנושא.
לפי הדיווחים, החקירות מתמקדות בחלקן באופן שבו מתייחסת ענקית המסחר המקוון למוכרים העצמאיים בפלטפורמה שלה. בקליפורניה בוחנים את התנהלותה של אמזון בעת מכירת מוצרים שלה שבתחרות ישירה עם הסוחרים העצמאיים. באמזון טוענים כי המוצרים שלה מייצגים 1% בלבד מכלל המכירות הקמעונאיות השנתיות שלה.
2 צפייה בגלריה
משלוח של אמזון
משלוח של אמזון
משלוח של אמזון
(צילום: Hadrian/shutterstock)
במקביל, במדינת וושינגטון חוקרים האם אמזון מקשה על המוכרים להציע את המוצרים שלהם למכירה בפלטפורמות אחרות. אמזון לא הגיבה על הדיווח וממשרדי התובעים הכלליים של וושינגטון וקליפורניה נמסר כי הם לא מגיבים על חקירות. בשני המקרים החקירות עדיין בשלבים ראשוניים בלבד.
2 צפייה בגלריה
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון
ג'ף בזוס, מנכ"ל אמזון
(צילום: EPA)
זו לא הפעם הראשונה שאמזון עומדת במרכז חקירות והאשמות. בחודש שעבר זימנה ועדת המשפטים של בית הנבחרים האמריקני את מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס להעיד בנוגע להאשמות כי החברה משתמשת בנתונים המגיעים מהמוכרים העצמאיים כדי לייצר מוצרים שיתחרו בהם. בדומה, הנציבות האירופית חוקרת את תפקידה הכפול של אמזון הן כפלטפורמת מסחר והן כמוכרת.