גל המחאות על רצח ג'ורג' פלויד הצית את רחובותיהן של ערים רבות בארה"ב. וכאילו שהקורונה לא הספיקה, ההפגנות החלו להשפיע גם הן על פעילות חברות הטכנולוגיה, לרוב לרעה, אבל עבור חלקן לטובה. הנפגעות העיקריות שעסקיהן נפגעו משמעותית הן אובר וליפט, שהטלת העוצר על ערים מסוימות במדינה אילצה אותן להפסיק את השירות שלהן.
המצב של אמזון לעומת זאת אינו ברור. החברה כבר דיווחה שהיא מבצעת שינויים במערך המשלוחים שלה בהתאם לנסיבות. אך מנגד נתוני המכירות מראים שהיא גם נהנית מעלייה חדה ברכישות של מוצרים שקשורים ישירות לנסיבות.
2 צפייה בגלריה
מחאה לוס אנג'לס
מחאה לוס אנג'לס
המהומות בלוס אנג'לס
(צילום: MCT)
כך למשל, ספריי פלפל הפך למוצר הנמכר ביותר בפלטפורמה. המוצר השני הנמכר ביותר היה שרוול לצוואר שמכסה את החלק התחתון של הפנים, שזינק למקום השני לאחר שהוביל את טבלת המכירות במהלך משבר הקורונה. משתמשי הרשתות החברתיות משתפים במרץ קישורים למוצרים האלה באמזון - מה שבוודאי סייע למכירות.
בניגוד לאמזון, רוב החברות, כאמור, סובלות. אפל למשל התמודדה עם ונדליסטים שתקפו את חנויות אפל סטור במסגרת פעולות הביזה שנצפו בימים האחרונים. החברה החליטה עקב כך לדחות את פתיחת החנויות, לאחר שאלה היו אמורות לחזור לפעילות השבוע אחרי שבועות של סגר עקב הקורונה.
2 צפייה בגלריה
שליח של אמזון בימי קורונה
שליח של אמזון בימי קורונה
שליח של אמזון בימי קורונה. נראה שהחברה נהנית מעלייה חדה ברכישות מוצרים שקשורים ישירות למהומות
(צילום: בלומברג)

גם אירועים וירטואליים נדחים עקב המצב

אך ההפגנות לא פוגעות רק בעולם האמיתי, וגם אירועים וירטואליים נדחו בעקבותיהן. כך למשל סוני הודיעה שהיא דוחה את הכנס הווירטואלי המצופה שלה, במסגרתו היתה אמורה לחשוף את המשחקים החדשים לקונסולת הפלייסטיישן 5 וכן להציג מידע חדש עליה ואולי אף לחשוף את מועד ההשקה שלה. גם אלקטרוניק ארטס (EA) דחתה את אירוע ההשקה הווירטואלי למשחק החשוב ביותר שלה לשוק האמריקני, Madden NFL 21, שמהווה את המקבילה האמריקאית לסדרת פיפ''א הידועה.
גוגל דחתה גם היא את אירוע השקת מערכת ההפעלה החדשה אנדרואיד 11 שהיה אמור להיערך מחר. החברה טרם הודיעה למתי נדחה האירוע. גם Airbnb דחתה אירוע מקוון של המנכ''ל בריאן צ'סקי ובו היה אמור להעביר את תכניות החברה לחזרה לשגרה לאחר המכה הקשה שספגה בחודשים האחרונים עקב הביטולים המסיביים בתחום התיירות בעולם.
חברה נוספת שדחתה אירוע חשוב היא סיסקו, שכנס Cisco Live שלה לא ייערך בתאריך המיועד. במקום, היא העלתה סרטון יוטיוב ובו תוקף בסבר פנים חמור המנכ''ל שלה, צ'אק רובינס, את הרצח "המזעזע, המרתיח והמחריד" של ג'ורג' פלויד. דבריו היו תגובה קיצונית, אפילו ביחס להצהרות של מקביליו בחברות אחרות. רובינס סיים בכך שהוא "מעדיף להשאיר לקהילות ולארגונים את השבוע כדי שיוכלו לעשות מה שנדרש" בהתמודדות עם המצב.