המחסור בחמאה הזניק את דו"חות ויליפוד: מכירות החברה רשמו שיא וצמחו בשיעור של כ-14.8% והסתכמו בסך כ-454.1 מיליון שקל. הרווח התפעולי עלה גם הוא בשיעור של כ-21.7% לסך של כ-57.6 מיליון שקל, והרווח הנקי עלה בשיעור של כ-1.4% לרמתו הגבוהה ביותר אי-פעם - הסתכם בסך של כ-52.2 מיליון שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
ברבעון הרביעי של שנת 2020 הסתכמו מכירות החברה ב-108 מיליון שקל, לעומת 102 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד - עליה של 6%. הרווח הנקי ברבעון זה הסתכם ב-12.5 מיליון שקל, לעומת 10.2 מיליון שקל אשתקד - עלייה של 20%.
2 צפייה בגלריה
מפעל ויליפוד
מפעל ויליפוד
מפעל ויליפוד
(עמית שעל)
במקביל, צביקה ויליגר, בעל השליטה בחברה (יחד עם אחיו יוסי), מינה את עצמו, באישור הדירקטוריון, לממלא מקום מנכ"ל החדש של החברה הנסחרת בבורסה בניו יורק. בכוונתו לכהן בתפקיד דרך קבע, לאחר שארבעה מנכ"לים שכיהנו תחתיו בארבע השנים האחרונות פרשו לאחר תקופות קצרות יחסית מתפקידם.
ל-ynet נודע כי עלות שכרם של האחים ויליגר עמדה בשנת 2020 על ארבעה מיליון שקל - כל אחד. צביקה ויליגר יחליף את עינת פלד, המנכ"לית הפורשת, שכיהנה בתפקיד שנה בלבד. בתוך כך, תא"ל במיל. ארז וינר, אשר אחראי על התחום התפעולי בחברה וגויס אליה בינואר 2020, מונה למשנה למנכ"ל.
2 צפייה בגלריה
צבי ויליגר, בעלי ויליפוד
צבי ויליגר, בעלי ויליפוד
צביקה ויליגר, בעלי ויליפוד
(צילום: עמית שעל)
פרישות המנכ"לים הוסברה בעבר בכך שויליגר המשמש גם כיו"ר פעיל של ויליפוד, ביחד עם אחיו, הוא בעלים דומיננטי וסבר כי אין מקום לשני מנכ"לים בחברה.
על פי נתוני סטורנקסט לשנת 2020, ויליפוד רשמה את הצמיחה הגבוהה ביותר בשוק המזון - 25.9%, בהשוואה לגידול של כ-9.3% בכלל שוק המזון והמשקאות. החברה מייבאת מגוון מוצרי מזון מחו"ל, מוצרי חלב, בראשם חמאה ויוגורטים - חלקם דרך המותג הפרטי שלה "יורו", מוצרי מזון קפואים מטורקיה ומיוון ומזון יבש. המחסור בחמאה הפך את ויליפוד ליבואן הגדול בישראל לחמאה מפילנד, מה שהזניק כאמור את המכירות ואת הרווחיות.