הממשלה אמורה להצביע מחר (ראשון) על סגר מלא למשך שבועיים ועוד תקופה של "ריסון מהודק" למשך שבועיים נוספים. בכך ישראל תהפוך למדינה המפותחת הראשונה שתטיל סגר כללי בפעם השנייה. ביום חמישי דיווחו ראשי משרד האוצר בדיון שכינס שר האוצר כי סגר לחודש ימים עלול להוביל לנזק ולעלות למשק בגובה 20 מיליארד שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
"המשק עלול להינזק באופן חמור ביותר מסגר כללי ויש לחשוב היטב לפני שיבוצע מהלך שיהיה קשה מאד להתאושש ממנו". כך אמר ביום חמישי גורם בכיר במשרד האוצר. תוספת של כל שבוע לאחר תום החגים משמעותה פגיעה נוספת בהיקף של כארבעה מיליארד שקל. מעבר לכך, הגבלות אלו צפויות להגדיל משמעותית את רמת האבטלה הנוכחית.
מאחר וטרם התקבלו ההחלטות, ההערכות ישתנו בהתאם. 
1 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
רה"מ, בנימין נתניהו, ושר האוצר, ישראל כץ
(צילום: אבי כהן)
מנכ"לית האוצר, קרן טרנר-אייל, התריעה כי הטלת סגר כללי על המשק תפגע קשות בכלכלה הישראלית, שנמצאת דווקא כעת בשלבי התאוששות ראשונים.
כלכלני התאחדות התעשיינים טענו כי העלות שהעריך האוצר נמוכה מידי והעריכו שהעלות תגיע ל-40 מיליארד שקל לצד פיטורים של 100 אלף איש. באיגוד לשכות המסחר דיברו על הפסד של כ- 30 מיליארד שקל בענפי המסחר והשירותים.

בישיבה מיוחדת שנערכה ביום חמישי העלו נציגי המגזר העסקי את הקשיים איתם יתמודדו במידה ויוחלט על סגר. בנוסף, דנו בפתרונות האפשריים לקראת ישיבת הקבינט. "פרשנו רשת בטחון נרחבת לשכירים, לעצמאים ולבעלי העסקים, שפועלת היטב, כדי לאפשר להם לצלוח את התקופה הקשה, עד לחזרת המשק הישראלי לפעילות מלאה", אמר שר האוצר.
במהלך הפגישה הבהיר השר כץ כי הוא מתנגד לסגר כללי ועל כן הציג תוכנית אלטרנטיבית לריסון, במסגרתה תחולק הארץ לאזורים כתומים ואדומים. בנוסף, הציג שר האוצר את עיקרי התוכנית הכלכלית למגזר העסקי שנועדה לסייע בתקופת הקורונה לרבות הפחת המואץ, רשת הביטחון לעצמאים ומנגנון החל"ת.
ראשי המגזר העסקי הבהירו כי הם מתנגדים למהלך של סגר כללי וכי יש ללמוד לחיות לצד הקורונה ולהימנע משימוש בצעדים דרסטיים מסוג זה.
כמו כן, הביעו ראשי המגזר העסקי חשש כי עסקים שיסגרו פעם נוספת כתוצאה מסגר נוסף לא יצליחו להתאושש. בנוסף העלו את הדרישה להגביר אכיפה במקום להטיל מגבלות הרסניות.