סגן נשיא בית המשפט המחוזי בת"א, חאלד כבוב, הודיע הבוקר (ד') כי לא יפסול את עצמו מגזירת דינו של אמיר ברמלי, שהורשע בהונאת משקיעים. "בקשת פסילה של נאשם זה לא נשק יום הדין", אמר כבוב בדיון. "ברמלי הגיש עשרות בקשות בהליך שנמשך שנים. מעולם לא העלה את הטענה הזאת של קשר עסקי עם בני. המסקנה: הוא תכנן את הכל בקפידה, וחיכה לרגע שיתאים לו לטעון את זה. זה שימוש ציני בהליכי פסלות. הוא מנסה לתמרן את מערכת המשפט. לא אתן לזה יד".

ברמלי ביקש לפסול את כבוב בעקבות החקירה הפלילית שנפתחה נגדו לפני כחודש, בחשד לסחיטה באיומים של השופט באמצעות איום על בנו, עו"ד וואליד כבוב - וזאת על מנת להביא לפסילתו. במכתבים אנונימיים ששלח ברמלי לבנו של כבוב, כך לפי ממצאי חקירת מפלג הונאה ת"א, הוא איים שיש בידיו הקלטה שתוכיח שבין השניים היה קשר עסקי במשך שלוש שנים.
2 צפייה בגלריה
מחוזי תל אביב משפט אמיר כרמלי
מחוזי תל אביב משפט אמיר כרמלי
השופט חאלד כבוב בדיון, היום
(צילום: מוטי קמחי)
כבוב הדגיש בהחלטתו כי לפי הפסיקה, רק במקרה קיצוני נוצרת עילת פסילה של שופט שיושב בדין, גם אם הוגשה תלונה או תביעה נגד השופט. עצם האיום, כך פירט כבוב, לא מביא לפסלות. אם תתקבל החלטה כזאת, הוסיף, מדובר בפגיעה בהגיונות ההליך.
2 צפייה בגלריה
מחוזי תל אביב משפט אמיר כרמלי
מחוזי תל אביב משפט אמיר כרמלי
אמיר ברמלי בדיון, היום
(צילום: מוטי קמחי)
בתוך כך הודיע כבוב לסנגוריה הציבורית, שמייצגת את ברמלי, שהוא לא משחרר מייצוג את עוה"ד לירן זילברמן ועמית זיו, שביקשו להתפטר. כבוב הודיע שהוא מסכים שהם לא יעמוד בקדמת הייצוג, אבל לאור הכרותם עם ההליך הארוך הם יישארו בתמונה. דיון הטיעונים לעונש של ברמלי נקבע ל-18.2.