שיעור הבלתי מועסקים מזנק עוד לפני ההכרזה על סגר כללי. מאז תחילת הסגר השני החלקי הוצאו לחל"ת וגם פוטרו כבר קרוב ל-110 אלף עובדים. המספר הכולל של העובדים המצויים בחל"ת והמפוטרים שב עולה לממדים מלפני שלושה חודשים - כ-837 אלף מחוסרי עבודה לפי נתוני שירות התעסוקה שפורסמו היום (רביעי). ההערכות בביטוח הלאומי הן שסגר כללי יגרום לעוד כ-200 אלף עובדים להישלח הביתה כמעט באופן מיידי.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לפי נתוני שירות התעסוקה, מאתמול נרשמו 39,237 דורשי עבודה חדשים, ובמקביל הגיעו 1,039 דיווחים על חזרה לעבודה. מאז 17.9.2020, יום לפני תחילת הסגר בראש השנה, נרשמו בשירות התעסוקה 109,378 דורשי עבודה - מהם 99,913 עקב יציאה לחל"ת ו-9,465 מסיבות אחרות. מבין דורשי העבודה שנרשמו מאז, עבור 86,738 זהו רישום שני או יותר מאז תחילת משבר הקורונה בחודש מרץ (כ-80% מהנרשמים בגל הזה). כיום רשומים בשירות התעסוקה 836,664 דורשי עבודה, מהם 500,562 בחל"ת.
1 צפייה בגלריה
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
לשכת התעסוקה בחולון
(צילום: קובי קואנקס)
במשרד האוצר התריעו הבוקר שוב מפני ההכרזה המסתמנת על סגר כללי שעלול לעלות לדבריהם למשק בנזק של 20 מיליארד שקל בשבועיים. לכן יציג שר האוצר, ישראל כץ, לחברי קבינט הקורונה היום את תוכנית "הלב הפועם של הכלכלה" שנועדה לאפשר למגזר העסקי להמשיך לפעול גם בתקופת הסגר, לצד שמירה קפדנית על הנחיות הבריאות.
בבסיס הנחת העבודה בגיבוש התוכנית, עמדה ההבנה כי ישנה חשיבות לשמירה על יציבות מקומות העבודה במטרה לאפשר למשק להמשיך לפעול גם בתקופות סגר, וכי פוטנציאל המעבר לעבודה מהבית בקרב המגזר הפרטי קרוב למיצוי. הנתונים המצביעים על כך שהתחלואה במקומות עבודה שאינם מקבלים קהל נמוכה תומכים בהנחה של משרד האוצר על פיה צמצום הפעילות במגזר הפרטי אינו נדרש, שהרי מקומות העבודה מקבלי הקהל החשופים לתחלואה, כבר נסגרו.