ביונד מיט הגיע לרשתות המזון הגדולות: רשת שופרסל החלה למכור אתמול (ב') את תחליף הבשר ביונד בורגר, ב-29.90 שקל ל-226 גרם, מחיר מבצע. ברשת ויקטורי החלו למכור את תחליף הבשר הטבעוני ב-24.90 שקל למשך חודש, במקום ב-34.90 שקל. הקנייה בויקטורי מוגבלת לשני מימושים ובשופרסל לשלושה מימושים.
אולם, המוצר עוד לא הגיע לכל הסניפים של הרשתות. כך למשל בסניף שופרסל באשקלון אמרו ל-ynet שיגיע רק בשבוע הבא. משופרסל נמסר כי עד סוף היום המוצר יגיע לכל הסניפים חוץ מסניפי שופרסל אקספרס. בויקטורי מסרו כי מחר יימכר בכל סניפי הרשת.
2 צפייה בגלריה
אריזה זוגית של ביונד מיט
אריזה זוגית של ביונד מיט
אריזה זוגית של ביונד בורגר
(צילום מסך משופרסל אונליין)
מדובר במלחמת מחירים על הצרכנים הטבעונים, שכן לפני כחודש ויקטורי הצהירה שתמכור את ההמבורגר דמוי הבשר ב-49.90 שקל ל-227 גרם (113.5 גרם ליחידה באריזת זוג). כעת, כשמתברר ששופרסל תמכור אותו במחיר נמוך ב-40%, בוויקטורי החליטו להוריד עוד יותר את המחיר.
לפי שופרסל, מחיר המדף של הפריט ברשת יהיה אמנם 39.90 שקל, אבל היא לא תמכור אותו במחיר הזה. החברה עושה מאמצים שהמחיר יהיה קרוב למחיר בו המוצר נמכר בחו"ל, כך נטען. בארה"ב הוא נמכר ב-7-6 דולר לא כולל מע"מ. ברשת לידל בגרמניה מוכרים את המוצר בארבע אירו.
ביונד בורגר כבר נמכר בישראל בבתי טבע ובאתרים שמיועדים לצרכנים טבעונים כמו מנדי ומחסן הטבעונות ורובם מוכרים אותו ב-79-80 שקל לארבע יחידות.
רשתות מזון מהיר כמו מוזס, מתמחרות מנת ביונד מיט (כולל לחמנייה) ב-69 שקל. לשם השוואה, מנה טבעונית שאינה ביונד מיט מתומחרת ב-56 שקל. ברשת סוסו אנד סאנס, ארוחת ביונד מיט עולה 79 שקל, כמו ארוחת הבשר היקרה ביותר ברשת, לעומת 65 שקל ו-59 שקל לארוחות הכוללות סוגים אחרים של המבורגר טבעוני.
2 צפייה בגלריה
ביונד מיט בסניף של סוסו אנד סאנס 1
ביונד מיט בסניף של סוסו אנד סאנס 1
קציצת ביונד מיט בסוסו אנד סאנס
(ללא קרדיט)

קרוב ל-220 שקל לק"ג

בעבר אמרו קמעונאים כי צרכנים לא יהיו מוכנים לשלם את המחיר הזה על תחליף בשר, אבל כנראה שיש ציבור של צרכנים שמוכן לשלם קרוב ל-220 שקל לק"ג מוצר שמכיל: מים, חלבון אפונה מבודד, מיץ סלק, שמן קנולה, שמן קוקוס מזוכך, תמצית תפוחי עץ, שמרים והרבה חומרי E שמייצבים, מסמיכים מעכבים חימצון ומווסתים חומציות. יש בו כ-270 קלוריות וכשבע גרם שומן רווי. "הדימום" שלו הוא צבע מאכל שעשוי מסלק ו"השיוש" שלו עשוי מקוקוס.
בביונד בורגר אין סויה או גלוטן, הוא מכיל 20 גרם חלבון למנה ונחשב לטעים מאוד ולתחליף הצמחי שכרגע, הכי מזכיר בטעמו בקר, לצד אימפוסיבל בורגר, מוצר שמכיל רכיבים שהונדסו גנטית.
ביונד מיט הונפקה במאי 2019 ובשיאה הגיעה לשווי שוק של כ-12 מיליארד דולר. מדובר במוצר מקליפורניה, שמיובא לארץ על-ידי חברת קאיה של יואב אלגרבי ועדי ריכטר. בארה"ב נמכרים תחת המותג גם מוצרים דמויי נקניקיות ובשר קצוץ, בין היתר. בישראל נמכרים ברשתות השיווק המבורגרים שונים שמיועדים לצרכנים טבעונים וצמחונים שעשויים מקטניות ופטריות וכן "נתחים" שמדמים בשר אך עשויים מסייטן, אך כל אלה לרוב לא מזכירים בטעמם בשר בקר אמיתי. בישראל ובעולם פועלים עשרות סטארטאפים שמפתחים תחליפי בשר בטעם של בשר ואף "מגדלים" בשר מתורבת במעבדות.
שוק תחליפי הבשר והחלבון מן החי מגלגל בארה"ב, קרוב ל-4.5 מיליארד דולר, כך לפי SPINS DATA. אנליסטים צופים שב-2030 הוא יגלגל 85 מיליארד דולר. תחליפי בשר כאלה נמכרים כמעט בכל רשתות המזון המהיר הגדולות בארה"ב וגם סטארבקס הודיעה לאחרונה שתוסיף לתפריט שלה ארוחת בוקר מבוססת על קציצת "בשר" צמחי.