מהותמ"ל למגזר הפרטי: דקלה פרסיקו, שהודיעה על פרישתה לפני כחודשיים מתפקיד מתכננת ומ"מ יו"ר הותמ"ל, מונתה לתפקיד סמנכ"לית תכנון בחברת הנדל"ן ICR מקבוצת ישראל קנדה, שבשליטת ברק רוזן ואסי טוכמאייר, וראם מגורים שבשליטת האחים נקש ורז עודד. פרסיקו מגיעה לתפקיד ללא תקופת צינון ממינהל התכנון.
פרסיקו (39), מתכננת ערים בהכשרתה, הקימה את הותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון מתחמים מועדפים לדיור), כיהנה בתפקיד מתכננת הוועדה במשך כ-5.5 שנים והובילה את קידומן של תוכניות רבות. היא צפויה להיכנס לתפקיד באוקטובר השנה. במסגרת תפקידה ב-ICR, תהיה אחראית פרסיקו על ההליך התכנוני בחברה, מרגע ייזום התוכניות ועד השלמת הוצאת היתרי הבנייה, ובכלל זה תכנון סטטוטורי, תכנון מפורט, ורישוי, תוך הובלת תהליכי תכנון מול הרשויות המקומיות הרלוונטיות, ומוסדות התכנון השונים.
1 צפייה בגלריה
דקלה פרסיקו
דקלה פרסיקו
דקלה פרסיקו
(צילום: יח"צ)
חברת ICR (לשעבר מנרב פרויקטים מקבוצת מנרב שבשליטת אברהם קוזינצקי), היא חברה חדשה שנרכשה השנה על ידי חברה בשליטה משותפת של קבוצת ישראל קנדה וקבוצת ראם. בידי החברה פרויקטים בהיקף מצטבר של קרוב ל-3.4 מיליארד שקל. כמות יחידות הדיור לביצוע בהיקף של כ-2,800 דירות, מתוכן 2,100 דירות לשיווק בערים עכו, חיפה, נתניה, הרצליה, גבעתיים, תל אביב-יפו, בת ים, ירושלים ואשדוד. כמו כן, קרקעות בהיקף של כ-253 אלפי מ"ר המיועדים בעיקר למשרדים מסחר ומלונאות.
המנכ"ל מורדי שבת ציין: "נוכח צבר הפרויקטים השונים שיש לחברה בתחומים השונים, בהם יזמות, יוקרה, מניבים, מלונאות, משרדים וכמובן תחום ההתחדשות העירונית, צירופה של פרסיקו יסייע בידי החברה לקדם, לשפר ולהוציא את המיטב מכל אחד מהתחומים, ולטובת כלל הצדדים - בעלי הזכויות, הרשויות והחברה".
פרסיקו מסרה: "מרגש אותי לעבור לשוק הפרטי אחרי כל כך הרבה שנים במגזר הציבורי. אני מודה ל-ICR ובפרט למורדי שבת מנכ"ל החברה, על האמון שניתן בי, ועל ההזדמנות להשפיע מבפנים על חברה כל כך מרכזית בתחום. אני מצפה בקוצר רוח להוביל את תחום התכנון בחברה ולחוות באופן ישיר איך קורים הדברים בשטח".

הותמ"ל: לא הייתה נגיעה לחברת ICR

על התפטרותה הודיעה פרסיקו לשר הפנים אריה דרעי ומנכ"לית מנהל התכנון דלית זילבר בחודש יולי האחרון, בתקופה שבה משרד הפנים ומינהל התכנון גיבשו את אופן הפעולה והסמכויות החדשות של הותמ"ל, עם המעבר ממשרד האוצר למשרד הפנים. בתקופת כהונתה אישרה הוועדה 66 תוכניות להקמת 226 אלף דירות.
לפי משרד המשפטים, חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה), התשכ"ט-1969 (חוק הצינון) קובע שורה של מגבלות על עיסוקו של עובד לאחר פרישתו משירות הציבור. הראשונה היא האיסור הקבוע בסעיף 2 לחוק, לפיו מי שטיפל בעניין מסוים של אדם מסוים במסגרת תפקידו בשירות הציבור, לא יוכל לייצג את אותו אדם בעניין המסוים בו טיפל מול המוסד בו שירת הפורש. סעיף 3 לחוק אוסר על ייצוג בפני מי שהיה כפוף לפורש בתקופת שירותו הציבורי, וכן אוסר על הפורש לבקש מהכפוף לו להעניק זכות לו עצמו ולצורך עסקו, וזאת כל עוד לא עברה שנה מהיום בו פסקו יחסי הכפיפות.
סעיף 4 לחוק אוסר על קבלת עבודה או טובת הנאה מגורמים שהיו בטיפולו של עובד הציבור, כל עוד לא התקיימו אחד מן התנאים הבאים: לא עברה שנה מיום פרישתו של העובד; הוועדה למתן היתרים שהוסמכה על פי חוק הצינון אישרה שעברו שנתיים מיום גמר טיפולו של העובד בעניין; או שניתן היתר לפי חוק הצינון לקבלת הזכות. הוועדה למתן היתרים רשאית לקצר ואף לבטל את תקופת הצינון הקבועה בסעיף 4 לחוק.
מהותמ"ל נמסר: "נציבות שירות המדינה אישרה את חוות הדעת המשפטית של יועמ"ש הותמ"ל, לפיה במסגרת תפקידה כמנהלת אגף בכירה ומתכננת הותמ"ל, לדקלה פרסיקו או למי מהעובדים הכפופים לה לא היו החלטות או המלצות, ואף לא היה פוטנציאל לקבלת החלטות והמלצות הנוגעות לחברת ICR – ישראל קנדה ראם פרויקטים בע"מ ו/או לחברת מנרב פרויקטים בע"מ. בנסיבות אלה נקבע כי סעיף 4 לא חל על עניינה של פרסיקו, מאחר שלא הייתה מוסמכת להחליט (לבדה או עם אחרים) על הענקת זכות לחברת ICR ו/או מנרב, או להמליץ על הענקת זכות כאמור. למען הסר ספק, עדיין יחולו עליה ההגבלות שבסעיפים 2 ו-3 לחוק הצינון".