קבוצת ממן השיקה מרכז מיון ממוכן במסוף המטענים בנתב"ג: חבילות אמורות כעת להגיע לצרכן תוך ארבע שעות מרגע פריקתן בנתב"ג, במקום תוך מספר ימים. עד כה, חבילות הועברו מהמסוף למרכזי המיון של החברות השונות, תהליך שאורך כ-48 שעות. לפי החברה, הדבר יוזיל את הליך השילוח בכ-20%, מדובר בהוזלה לחברות המשלחות ולא לצרכן.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מרכז המיון החדש החל לפעול כבר לפני כשנה, בהדרגה, כפיילוט, עם חברה אחת בלבד: זארה וכן עם חברת עמילות המכס געש. בין החברות שמשלחות דרך המסוף הזה: אייהרב, אמזון ועלי אקפסרס, כשמדובר במשלוחים שנעשים דרך חברות שילוח כמו DHL ו-UPS. כעת הפרויקט הושלם, אחרי שנבנה מתקן העמסה, עבור עד עשר משאיות שמעמיסות את החבילות הישר מהמסוף.
2 צפייה בגלריה
מרכז המיון החדש של ממן בנתב"ג
מרכז המיון החדש של ממן בנתב"ג
מרכז המיון החדש של ממן בנתב"ג
(צילום: גיא יחיאלי)
המרכז משתרע על פני 5,000 מ"ר, כשגובה ההשקעה בו: למעלה מ-10 מיליון שקל. המסוף מעביר 55% מהשילוח האווירי לישראל של חבילות איקומרס ומטען כללי. יחד עם זאת, רוב השילוח לארץ נעשה דרך דואר ישראל שממיין את החבילות שלו במרכז המיון האוטומטי במודיעין.

3,000 חבילות בשעה

לפי ממן, התהליך המקוצר במרכז המיון כולל סריקה ומיון ממוחשב ואוטומטי, בקצב מיון של יותר מ- 3,000 חבילות בשעה.
הליך המיון דומה לזה של דואר ישראל, רק שבדואר ישראל, המכונה ממיינת נמצאת במודיעין. לחברה המתחרה הנוספת בממן, סוויס, שגם לה יש מסוף בנתב"ג, אין ממיינת.
נחמה רונן, יו"ר ממן, אמרה ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" כי "מהלקוח נחסך שלב שינוע החבילות למרכז המיון שלו, פריקתן, מיונן והעמסתן מחדש למשאית. אנחנו חוסכים למשלחים חלק משמעותי מהמסע של החבילה בזה שאנחנו ממיינים מיד עם הירידה מהמטוס. אנחנו חוסכים למשלחים זמן וזמן הוא כסף. לגבי הצרכנים: כל אחד רוצה שהחבילה שלו תגיע כמה שיותר מהר".
2 צפייה בגלריה
נחמה רונן, יו"ר ממן
נחמה רונן, יו"ר ממן
נחמה רונן, יו"ר ממן
(צילום: יוני רייף)
קבוצת ממן פועלת בארבעה תחומי פעילות עיקריים: מסוף מטענים בנתב״ג, שירותים לוגיסטיים, שירותי תעופה ונדל״ן מניב. מספר העובדים בקבוצה, כולל עובדי קבלן, מגיע לכ-2,800.
ממן מחזיקה בנתח שוק של 55% בטיפול במטען האווירי בישראל באמצעות מסוף המטענים בנתב"ג שבו עוברים מדי שנה כ-194 אלף טון. לקבוצה זיכיון מרשות שדות התעופה להפעלת מסוף המטענים עד 2029, עם אופציית הארכה נוספת של ארבע שנים.
ב-2019 טופלו במסוף המטענים של ממן בנתב"ג מספר שיא של כארבע מיליון חבילות. ב-2020 המספר הזה צפוי לרדת בעקבות משבר הקורונה.