בשורה לתעשייה הישראלית: ענקית האנרגיה האמריקנית ג'נרל אלקטריק תבצע רכש גומלין מ-100 תעשיות ישראליות בכ-122 מיליון דולר בשנתיים הבאות בעקבות זכייתה במכרז חברת חשמל לאספקה ולתחזוקת טורבינת גז ב-2019.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בין החברות מהן ג'נרל אלקטריק התחייבה לרכוש: מנרב הנדסה, שתייצר את מבני הטורבינות ומבנים נוספים בסמוך לתחנות הכוח; א.הנפלד עבודות מתכת, שתבצע עבודות קונסטרוקציה מורכבות לאולם הטורבינות המרכזי; וחברת להבות כיבוי אש בע"מ מקיבוץ להבות הבשן שתספק לפרויקט מערכות כיבוי אש.
2 צפייה בגלריה
ג'נרל אלקטריק
ג'נרל אלקטריק
ג'נרל אלקטריק
(צילום: shutterstock)
לדברי שר הכלכלה, עמיר פרץ, "החוק קובע שחברות בינלאומיות שזוכות במכרזים מחויבות להשקיע כ-25% מהיקף הזכייה ברכש גומלין מחברות ישראליות. השקעות אלה מייצרות הן מקומות עבודה והן הכשרת כח אדם וייצור מתקדם. אני שוקד יחד עם החשב הכללי באוצר על קידומן של עסקאות רכש גומלין נוספות במסגרת מכרזי התשתית הגדולים שהמדינה מפרסמת".
2 צפייה בגלריה
עמיר פרץ
עמיר פרץ
שר הכלכלה, עמיר פרץ
(צילום: אבי מועלם)
בנוסף, החברה התחייבה לייצר כ-200 משרות במהלך התקופה בעלות של למעלה מ-20 מיליון דולר. לדברי ניסים זוילי וד"ר יום טוב סמיה, מנהלי הפעילות של ג'נרל בישראל, "החברה רואה בפעילות בישראל חלק בלתי נפרד מכלל האסטרטגיה שלה להסבת ייצור האנרגיה למקורות גז טבעי ומשאבי הטבע - מים, שמש ורוח. הרפורמה בשוק החשמל בישראל מהווה הזדמנות אדירה ומאתגרת את חברות האנרגיה העולמיות לשיתוף פעולה מלא עם התעשייה המקומית ועם רכש הגומלין".
השר פרץ הוסיף, כי "מדובר בזריקת מרץ חשובה למאמצינו לשיקום המשק הישראלי בכלל, ולתעשייה בפרט. דווקא בתקופה זו של הקורונה, עסקת רכש הגומלין של חברת ג'נרל היא דוגמה חשובה לניצול נכון וחשוב של כלי רגולטורי שתורם רבות לכלכלה ולמשק הישראלי".