לראשונה: חברה ישראלית תייבא מלט ממצרים במקום מטורקיה. המטרה: הקטנת התלות במלט הטורקי. המשלוח הראשון של מלט ממצרים אושר לפני יומיים על ידי מכון התקנים. יבואנית המלט היא חברת סימנט, העסקה היא בהיקף של 30 מיליון דולר וצפויה לעבור בהמשך את ה-100 מיליון דולר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
הייבוא בוצע במסגרת הידוק היחסים הכלכליים והביטחוניים עם מצרים, ובהמשך לביקורו של שר המודיעין אלי כהן בשארם א-שייח' במרץ, בראש המשלחת הרשמית הגדולה ביותר שיצאה מישראל למצרים זה יותר מ-20 שנה. מטרת הביקור הייתה להגדיל את היקפי המסחר בין המדינות (בעיקר על חשבון טורקיה) בתחום הבנייה, החקלאות והמזון.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה
אתר בנייה
לראשונה: חברה ישראלית תייבא מלט ממצרים
(צילום: shutterstock)
גידול חד בהכנסות
סימנט, שבשליטת שלומי פוגל, משפחת שמלצר וסמי קצב, הייתה החלוצה בייבוא מלט טורקי לישראל, שפגע בתוצאות מונופול המלט לשעבר, חברת נשר. למרות הטענות של יצרני המלט המקומיים על ייבוא מטורקיה במחירי היצף, לא הצליח משרד הכלכלה להטיל מס על הייבוא מטורקיה.
תוצאותיה של מספנות ישראל, חברת האם של סימנט, הציגו גידול חד בהכנסות החברה מהמלט הטורקי, שמהווה כבר מחצית מהכנסותיה ומייצר לה רווח תפעולי של 6.8 מיליון שקל ברבעון ראשון, כמחצית מהרווח התפעולי בכל 2019.
השר אלי כהן :"הקשר בין ישראל למצרים הוא קשר אסטרטגי. עסקת המלט הינה התוצר הראשון של המפגש ההיסטורי הזה ויהיו בהמשך שיתופי פעולה נוספים".