מי יהיה הבעלים של הסימן הרשום JUMBO בישראל? הרשת הישראלית ג'מבו סטוק הגישה הודעת התנגדות לרישום סימן המסחר JUMBO על-ידי רשת ג'מבו היוונית בישראל.
חברת צ'אק בס, שמפעילה את רשת ג'מבו סטוק, טוענת בפני רשם סימני המסחר, באמצעות עו"ד גלי אופינסקי ממשרד ליפא מאיר, שחברת פוקס, שקיבלה את הזיכיון לפתוח סניפים של הרשת היוונית בארץ, הגישה לרישום את הסימן JUMBO יחד עם החברה היוונית שמפעילה את הרשת. לפי הרשת הישראלית: הסימן הזה מזוהה איתה. היא מבקשת מהרשם לסרב לרשום את הסימן תחת הרשת היוונית.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
לטענת ג'מבו סטוק, ג'מבו היוונית מבקשת לרשום את סימן המסחר ג'מבו בישראל "תוך ניצול המוניטין הרב" שצברה הרשת הישראלית שמעסיקה בישראל מאות עובדים. "רישום הסימן על שם החברה היוונית, יגרום להטעיית צרכנים לחשוב כי יש קשר בין החברה המבקשת לג'מבו הישראלית", כך נטען.
2 צפייה בגלריה
רשת ג'מבו היוונית
רשת ג'מבו היוונית
רשת ג'מבו היוונית
(צילום: shutterstock)
ג'מבו סטוק הוקמה ב-2015 והיא מפעילה 11 סניפים, כולל חנות אונליין. כולם פועלים בימים אלה תחת ההגדרה עסק חיוני. היא מוכרת פריטים מחצי שקל עד 399 שקל ומגלגלת מחזור של 70 מיליון שקל בשנה. יש לה 130 אלף חברי מועדון רשומים ו-100 אלף עוקבים ברשתות החברתיות. היא נוהגת לפרסם, לרבות באמצעות שלטי חוצות, מחזיקה משרד יח"צ ועורכת שיתופי פעולה עם ידוענים ומשפיענים. הרשת היוונית לעומת זאת פועלת 30 שנה.
ג'מבו סטוק פועלת מיוני לרשום תחת שמה את המותגים JUMBO, JUMBO סטוק, ו-JUMBO ONLINE. כך למעשה מתנהל מרוץ רישום על המותג ג'מבו. בישראל.
לפי ג'מבו סטוק, הבקשה המתחרה מבקשת לרשום סימן שנהגה באופן זהה, כתוב באופן זהה ויש דמיון ויזואלי רב בין הסימנים. מדובר ברשתות מתרות באותו תחום: שתיהן רשתות סטוק שמוכרות פריטים מוזלים לבית. ג'מבו סטוק טוענת שהסימן חסר אופי מבחין ועל כן עלול להטעות.
2 צפייה בגלריה
רועי ונונו, מייסד, בעלים ומנכ"ל ג'מבו סטוק
רועי ונונו, מייסד, בעלים ומנכ"ל ג'מבו סטוק
רועי ונונו, מייסד, בעלים ומנכ"ל ג'מבו סטוק
(צילום: ניצן גור)
"אנחנו עובדים על הסימן הרשום שלנו במקביל", אמר ל-ynet המנכ"ל והמייסד, רועי ונונו. "במשך השנים צברנו מוניטין שמוכר למאות אלפי לקוחות בישראל. הסניפים שלנו הם בפריסה ארצית כולם יודעים מי אנחנו".
אתם לא יכולים למנוע את הכניסה של ג'מבו לישראל. "אנחנו לא מונעים את הכניסה של אף אחד, רק רוצים שאף אחד לא ייקח את המוניטין שלנו כשהקמתי את ג'מבו לא הכרתי את הרשת הזאת".