נעילה שלילית בוול סטריט: מדד נאסד"ק נחלש ב-1%, מדד S&P 500 נסוג ב-0.7% ודאו ג'ונס נחתך ב-0.4%. ברקע, נתוני מאקרו מאכזבים, כשבין היתר, מספר התביעות לדמי אבטלה בארה"ב עלה ל-38.6 מיליון איש, מאז פרוץ המשבר. פייסבוק בשיא נוסף, לאחר שטיפסה היום ב-0.6%. אמזון נסוגה מהשיא מאמש, ירדה ב-2.1%.
הנפט מסוג WTI טיפס לשיא של 10 שבועות, מאז ה-10 למרץ, לאחר שהתחזק היום ב-1.3% (43 סנט) למחיר של 33.92 דולר לחבית. ברקע - החזרה ההדרגתית ל"עסקים כרגיל" מובילה לעלייה בביקוש, זאת לצד המשך הקיצוץ בתפוקות ופחות עומס במלאים. הזהב צלל היום ב-1.7% (30.20 דולר) לשווי של 1,721.90 דולר לאונקיה ולשיעור הנמוך מזה שבוע. ברקע, הדולר עלה לעומת האירו והפאונד.
נשיא הבנק הפדרלי של ניו יורק, ג'ון ויליאמס, אמר במהלך שיחה און-ליין עם אנשי עסקים מצפון מדינת ניו יורק כי צפויים חודשיים נוספים קשים לכלכלה האמריקנית, לפני שנראה התאוששות במחצית השנייה של השנה. ויליאמס משמש כאחד היועצים הקרובים ליו"ר הפד, ג'רום פאוול, ונחשב לאחד הבכירים במערכת הכלכלית בארה"ב. נשיא הפד בניו יורק הוסיף כי המאמצים הממשלתיים טרם מוצו: "לדעתי, אנו עוד יכולים להגביר את הסיוע הדרוש לכלכלה".
2 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט
(צילום: AFP)
מכירות בתים קיימים בארה"ב צנחו בחודש אפריל ב-18%, ולרמה הנמוכה מאז יולי 2010, בעקבות משבר הקורונה ששיתק בין היתר גם את שוק הנדל"ן האמריקאי. מדובר בחודש שני רצוף של ירידות. שיעור המכירות באפריל עמד על קצב שנתי של 4.33 מיליון יחידות, מעל התחזיות שעמדו על קצב שנתי של 4.2 מיליון יחידות.
מספר הבקשות הראשונות לדמי אבטלה עמד בשבוע שעבר על 2.44 מיליון – התחזיות של הכלכלנים עמדו על 2.4 מיליון בקשות. במקביל תוקן כלפי מטה הנתון שפורסם בחמישי שעבר (שהתייחס לשבוע שקדם לו), מ-2.98 מיליון ל-2.69 מיליון בקשות. מספר הבקשות שהוגש בתשעת השבועות האחרונים, מאז שהוטלו מגבלות התנועה בארה"ב, עומד על 38.6 מיליון.
נעילה שלילית בבורסות אירופה: מדד דאקס הגרמני צלל ב-1.4%, פוטסי הבריטי נחתך ב-0.9% וקאק הצרפתי נסוג ב-1.2%.
הבורסות באסיה-פסיפיק ננעלו בירידות: ניקיי ירד ב-0.2%, האנג סנג ושנגחאי ירדו ב-0.6%, סידני ירדה ב-0.4%. מדד קוספי עלה ב-0.4%.
פייסבוק מתכוונת להעביר כמחצית מכוח האדם לעבודה מהבית בתוך עשור: מדיניות העבודה מרחוק תתחיל בארה"ב ורק עבור מהנדסים בכירים. בהמשך, עובדים חדשים בארה"ב וגם עובדים קיימים ברחבי העולם יוכלו לבחור בין עבודה מהבית לבין עבודה במשרד. צוקרברג הדגיש כי פייסבוק לא תצמצם את מצבת עובדיה במטה במנלו פארק שבקליפורניה. לפני שבוע הודיעה טוויטר על צעד דומה. מניית פייסבוק מטפסת ב-1% ובדרך לשבור את השיא מאמש.
קבוצת אל ברנדס, בעלת השליטה ברשת ההלבשה התחתונה האמריקנית ויקטוריה סיקרט, סיימה את הרבעון הראשון של 2020 עם הפסד של 297 מיליון דולר, בהשוואה לרווח של 40.3 מיליון דולר אשתקד. הכנסותיה נפלו ל-1.7 מיליארד דולר, לעומת 2.6 מיליארד דולר ברבעון המקביל, כאשר הצפי בשוק עמד על 1.8 מיליארד דולר. המניה עולה ב-1.3% בטרום המסחר בוול סטריט.
אמש עדכנה הקבוצה כי תוכניותיה להפריד כוחות מרשת ויקטוריה סיקרט במטרה להפוך אותה לרשת עצמאית לא השתנו - זאת למרות ביטול עסקה למכירת הרשת לקרן סיקמור (Sycamore Partners), מה שהיה עלול להעיב על המהלך. בינתיים בענקיות אופנה אחרות: אינדיטקס הספרדית (הבעלים של זארה) יורדת ב-1.8% במדריד, רשת H&M מאבדת 2.1% בשטוקהולם.
מאופנה לתעופה: חברת לופטהאנזה מאשרת כי היא מנהלת מגעים מתקדמים לקבלת סיוע מקרן הייצוב של הממשלה הגרמנית. לפי תנאי ההסכם המתגבש, הקרן הממשלתית תעביר לה עד תשעה מיליארד אירו ותקבל בתמורה אחוזים בחברה. החבילה תכלול הלוואה של שלושה מיליארד אירו מהבנק KfW שבבעלות הממשלה, לצד סכום שיוזרם עבור נתח מהמניות, שיכול להגיע ל-20%. המניה מטפסת ב-4.5%.
2 צפייה בגלריה
ויקטוריה סיקרט
ויקטוריה סיקרט
התוכניות לא השתנו. ויקטוריה סיקרט
(צילום: AP)
חברת איזיג'ט מודיעה כי בכוונתה לחדש את הטיסות שלה ב-15 ביוני, בשלב ראשון בעיקר טיסות פנימיות בתוך בריטניה ובצרפת – שאר הקווים יופעלו באופן מדורג. דיילי הקרקע והמטוס, הטייסים והנוסעים עצמם יהיו מחויבים במסכות פנים, והחברה לא תספק מזון בטיסות. המניה מתחזקת ב-4%.
פורסם לראשונה: 13:53, 21.05.20