רשת בתי הכלבו וולמארט היכתה את צפי האנליסטים לרבעון הראשון ודיווחה על זינוק במכירות אונליין בעקבות מגפת הקורונה. החברה פרסמה כי הרווח הנקי שלה עמד על 3.99 מיליארד דולר או 1.4 דולר למניה, לעומת 3.84 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. מכירות האונליין זינקו ב-74% והמכירות בחנויות הזהות צמחו ב -10%.
הרווח המתואם עמד על 1.81 דולר למניה ועקף את תחזיות השוק ל-1.12 דולר למניה. ההכנסות צמחו ל-134.62 מיליארד דולר לעומת 129.93 מיליארד דולר בתקופה המקבילה, ועלו גם הן על תחזיות השוק שהיו להכנסות בגובה 132.69 מיליארד דולר.
1 צפייה בגלריה
סניף של רשת וולמארט
סניף של רשת וולמארט
סניף של רשת וולמארט
(צילום: Shutterstock)

כמעט רבע מיליון עובדים נוספו לחברה בתקופת המשבר

וולמארט שכרה יותר מ-235 אלף עובדים בתקופת הקורונה, כדי לסייע בפעילות האונליין ובתחזוקת הפעילות בחנויות. בדומה לחברות רבות, וולמארט נסוגה מהתחזיות המוקדמות שפירסמה בנוגע לשנה כולה, בשל חוסר הוודאות בתקופה זו.
וולמארט המשיכה להפעיל את החנויות שלה גם בתקופת הסגר, זאת מכיוון שהיא מוגרדת כחיונית. בשבועות הראשונים של ההגבלות היא חוותה עלייה חדה במכירות לאחר שהצרכנים מיהרו להצטייד במוצרי יסוד וחיטוי.
המגיפה גרמה גם לכך שרבים העדיפו לבצע הזמנות מקוונות במקום להגיע פיסית לחנויות, שם סיכוי ההדבקה גדול יותר. על מנת להצליח לעמוד בביקוש, בוולמארט העסיקו 200 אלף עובדים חדשים לעזור בניקוי החנויות, סידור המדפים ואספקת ההזמנות המקוונות.