המסחר בניו יורק ננעל בירידות חדות ביום שלישי רצוף למגמה האדומה: מדד דאו ג'ונס נפל ב-2.2%, S&P 500 איבד 1.8% מערכו, נאסד"ק נחלש ב-1.6% וחזר למגמה שלילית ביחס לתחילת השנה.
מניות התעופה צנחו - יונייטד איירליינס מחקה 8.8%, דלתא איירליינס נפלה ב-7.7%. סייברארק הישראלית צללה ב-12.2% לאחר רכישה חדשה, טאואר נחלשה ב-1.3% אחרי הדוחות, ג'נרל אלקטריק נסוגה ב-3.3% וננעלה ברמתה הנמוכה ביותר מאז 20 בדצמבר 1991.
2 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
בורסות בצל קורונה
(צילום: AFP)
הירידה החדה בג'נרל אלקטריק מתרחשת יום לאחר שבואינג אמרה כי "סביר להניח שחברת תעופה גדולה תצא מהעסק השנה, בעקבות הפגיעה של נגיף הקוביד-19".
חטיבת התעופה של GE היא ענף הפעילות הגדול ביותר של החברה, והיא הציגה ברבעון הראשון של השנה צניחה של 39% ברווח ל-1.01 מיליארד דולר וירידה של 13% בהכנסות ל-6.89 מיליארד דולר.
החוזים על הזהב טיפסו היום ב-0.6% שהם 9.6 דולר ומחיר המתכת היקרה נקבע על 1,716.4 דולר לאונקיה.
מנהל המידע של מחלקת האנרגיה האמריקנית הודיעה היום כי מלאי הנפט הגולמי של החברות המסחריות בארה"ב ירד ב-745 אלף חביות בשבוע שהסתיים ב-8 במאי. זאת בזמן שאנליסטים בשוק ציפו לעלייה שבועית של 4.15 מיליון חביות. עם זאת, הדאגות מפני האפשרות לגל שני של התפרצות נגיף הקורונה והמשך שיתוק של המשק, ממשיכות להאפיל על המסחר בנפט.
"החששות נובעים מכך שההקלות בסגר ברחבי העולם עלולות לעורר גל שני של המגפה", אמר אנליסט הנפט סטיבן ברנוק (Stephen Brennoc) מ-PVM.

פאוול קורא לצעדי תמיכה נוספים: מיתון ממושך יוביל לנזק כבד

יו"ר הפד פאוול הזהיר היום מפני מיתון ממושך, כאמור, וקרא לבית הלבן ולקונגרס לבצע פעולות נוספות על מנת למנוע נזק כלכלי ארוך טווח.
הפד והקונגרס כבר ביצעו צעדים מרחיקי לכת במטרה לתמוך בכלכלה האמריקנית מול השבר העצום שגרמה מגיפת הקורונה - כולל חבילות סיוע של טריליוני דולרים והקלה מוניטארית קיצונית. ואולם יו"ר הפד מזהיר היום שגם לאחר הסיוע וצעדי התמיכה האמורים, נדרשים מהלכים נוספים על מנת למנוע את הסיכון לפשיטות רגל רחבות היקף של עסקים קטנים ולאבטלה נרחבת של המונים.
"מיתון עמוק וממושך יותיר מאחוריו נזק כבד. פשיטות רגל של משקי בית ושל עסקים יפגעו בשיעור הצמיחה במשך שנים", אמר פאוול בנאום שהעביר אונליין בכנס של מכון פטרסון לכלכלה בינלאומית.
המסקנה היא ברורה, לשיטתו: "הממשל האמריקני נדרש לעשות כל מה שניתן על מנת למנוע את התוצאות הללו, ולשם כך ייתכן שיידרשו צעדי מדיניות נוספים", אמר פאוול.
היו"ר הבהיר שגם הבנק המרכזי לא מתכוון להסתפק בצעדים שכבר ביצע: "הפד ימשיך להשתמש בכל הכלים הקיימים העומדים לרשותו עד לסיומה של המגיפה". פאוול נמנע עם זאת מלספק רמזים בדבר מהלכים אפשריים עתידיים של הבנק.
2 צפייה בגלריה
ג'רום פאוול
ג'רום פאוול
יו"ר הפדרל ריזרב ג'רום פאוול
(צילום: AP)
טוויטר יוצאת למהלך דרמטי: החברה הודיעה לעובדיה שיוכלו המשיך לעבוד מהבית מעתה ואילך – גם לאחר הפתיחה מחדש של משרי החברה ובימים שיבואו בתום המגיפה. "טוויטר היתה מהחברות הראשונות לעברו למתכונת של עבודה מהבית בשל הקוביד-19 אבל אנחנו לא מתכוונים להיות בין הראשונות שתחזור לעבודה במשרדים. החודשים האחרונים הוכיחו שזה יכול לעבוד, אז אם העובדים שלנו שבתפקיד המאפשר להם לעבוד מהבית מעוניינים להמשיך לעשות זאת לתמיד, אנחנו נגרום לכך שזה יעבוד. אם לא, המשרדים שלנו יברכו אותם בשובם וימשיכו להיום מקום העבודה החם שלהם, כאשר נרגיש שהמצב בטוח לחזור", נאמר בהודעה שפרסמה אמש החברה.
הסדר מסתמן בין הרשויות בקלפורניה לטסלה יאפשרו את פתיחת מפעל פרמונט: גורמים רשמיים במחוז אלמדה מסרו כי בחנו מחדש את התוכנית שקיבלו מטסלה לאחר שיחות "פרודוקטוביות" עם החברה. הגורמים מסרו כי והם מתכוונים לאשר פתיחה מוגבלת של המפעל תחת תנאי בטיחות בריאותיים שהועברו לטסלה בשלב ראשון – והרחבת הפעילות כבר בתחילת השבוע הבא.
טסלה פחחה מחדש את מפעל הסוללות 'גיגהפקטורי' בנאבדה, והודיעה לעובדים שמי שמעדיף שלא לשוב לעבודה ימשיך בחופשה ללא תשלום (ויוכל בהתאם לקבל דמי אבטלה). נאבדה הותירה לכמה חברות לפתוח מחדש את האתרים שלהן, במגבלות של קיום תנאי בטיחות, אך לא ברור האם טסלה קיבלה אור ירוק מהגורמים הרשמיים במדינה לפתיחת המפעל. 
בנעילה באירופה - מדד קאק נפל ב-2.9%, דאקס מחק 2.6% ופוטסי נחלש ב-1.5%.
בנעילה באסיה-פסיפיק: ניקיי ירד ב-0.5%, האנג סנג נחלש ב-0.3%, שנגחאי עלה ב-0.2%, קוספי טיפס ב-1%, בורסת סידני עלתה ב-0.4%.
כלכלת בריטניה התכווצה במרץ בשיעור של 5.8% לעומת חודש קודם לכן, כך לפי נתונים ראשוניים שפרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה - זו הירידה החודשית החדה ביותר מאז החלו בתיעוד מסוג זה ב-1997. עם זאת, הנתונים טובים מתחזיות האנליסטים שציפו להתכווצות של 7.2%. בעקבות זאת, עבור שלושת החודשים הראשונים של השנה התמ"ג הבריטי התכווץ ב-2% לעומת הרבעון הקודם. גם במקרה הזה תחזיות האנליסטים היו פסימיות יותר וציפו להתכווצות של 2.5% ברבעון.
פורסם לראשונה: 07:57, 13.05.20