2 צפייה בגלריה
תוכנית מתחם תלפיות בירושלים
תוכנית מתחם תלפיות בירושלים
תוכנית מתחם תלפיות בירושלים
(הדמיה: משרד יעקב מולכו אדריכלים)
רובע מגורים חדש בבירה: הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה מחוז ירושלים, בראשות עו"ד עמיר שקד, החליטה השבוע לאמץ את תוכנית האב להקמת רובע מגורים חדש בשכונת תלפיות בירושלים, שישלב מגורים, שטחים ציבוריים, מסחר ותעסוקה. התוכנית כוללת הקמת 8,250 דירות במגדלי מגורים בני 14-30 קומות, בהתאם למדיניות הוועדה המקומית של עירוב שימושים וציפוף הבינוי לאורך צירי הרכבת הקלה.
מחצית מכלל יחידות הדיור יהיו קטנות ויוקצו לאוכלוסייה הצעירה בעיר. התוכנית מציעה פיתוח של רחוב פייר קניג כשדרה עירונית מרכזית עם מסחר, ובו תתאפשר בנייה של עד 30 קומות מעל קומות מסחר ותעסוקה. ברחובות המשניים המקבילים לרחוב פייר קניג התוכנית קובעת בנייה נמוכה יותר של עד 14 קומות.
התוכנית, שקודמה על ידי עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים ונערכה על ידי יעקב מולכו אדריכלים, כוללת תוספת של 225 אלף מ"ר לצרכי ציבור, 851,603 מ"ר עבור שטחי מסחר ותעסוקה, כ-80 אלף מ"ר עבור שטחי מלאכה ותעסוקה בדרום הרובע ושטחים פתוחים בהיקף של כ-110 דונם.
2 צפייה בגלריה
תוכנית מתחם תלפיות בירושלים
תוכנית מתחם תלפיות בירושלים
אור ירוק ליותר מ-8,000 דירות
(הדמיה: משרד יעקב מולכו אדריכלים)
מתוך הבנה שכדי להתגורר בשכונת מגורים חדשה יש צורך במקביל בפיתוח תשתיות הולמות, בוועדה הוחלט כי כל תוכנית מפורטת שתוגש בתחומי הרובע תבוצע באופן שיבטיח השלמת שטחי מסחר ותעסוקה ושטחים ציבוריים, כתנאי למימוש המגורים.
שטח אזור התעסוקה תלפיות הוא כ-950 דונם, והוא מצוי במתחם הרחובות רחוב דרך בית לחם ממזרח, פארק המסילה ושכונת מקור חיים ממערב, רחוב ברעם מדרום ורחוב רבקה וצומת אורנים מצפון. המתחם מהווה את אחד ממוקדי התעסוקה, המסחר והתעשייה המרכזיים בירושלים בעשורים האחרונים. בתחומי הרובע צפויים לעבור שני קווים של הרכבת הקלה.
מתכננת מחוז ירושלים במינהל התכנון, שירה תלמי-באבאי, ציינה כי "התוכנית עתידה ליצור מרכז כובד משמעותי של רובע מעורב שימושים, תעסוקה, מסחר, תעשייה ותרבות. הרובע ייסמך על מרחב ציבורי המכוון להולכי רגל ומשורת על ידי שני קווים של רכבת קלה". ראש העיר ירושלים, משה ליאון, מסר: "מדובר בתוכנית חדשנית, המקדמת עירוב שימושים שיכלול מרחב ציבורי, הישענות על תחבורה ציבורית, דיור, תעסוקה ומסחר וגנים ציבוריים".