מקררים, מיקסרים, קונסולות וגם סתם טוסטרים: "בָּדוּק" - מדור בדיקות המוצרים של ynet, בוחן בכל פעם מוצר אחר ונותן לכם את דעתו האובייקטיבית. והפעם: מכונת כביסה BEKO SteamCure. המחיר: 2,000-2,400 שקלים.
על פניו מכונת כביסה אינה דבר מרתק. שהבגדים ייצאו נקיים, אלו פחות או יותר הדרישות שלנו. המכונה החדשה של BEKO מתגאה בכיבוס בקיטור שלה שלטענתם מנצח כל כתם, עקשן ככל שיהיה. בדקנו.
1 צפייה בגלריה
מכונת כביסה steamcure
מכונת כביסה steamcure
מכונת כביסה steamcure
(צילום: יח"צ)
מכונת הכביסה של BEKO מגיעה עם תוף של 8 קילוגרם. אחלה גודל, מספיק לכמות יומית של כביסה ששני ילדים מייצרים. העיצוב שלה יעיל מאוד. התוכניות השונות כתובות בעברית, ולא כמו רק מראות טמרפטורה ותוכניות מבוססות טמרפטורה. כאן התוכניות ממש ברורות - שמיכת פוך, כותנה, סינטטית, בגדים עדינים, כביסה כהה ואפילו סיבוב שהם קוראים לו כביסה יומיומית, כלומר מהירה. זו כביסה שנועדה לבגדים שקצת מסריחים, לא ממש מלוכלכים.
ישנה אפשרות גם להורדת תוכניות הפעלה נוספות דרך האפליקציה של BEKO, אבל יש לומר כי לא ממש מצאתי את האפליקציה בחנות האפליקציות. יותר מכך, במכונת כביסה של חברה אחרת כן הצלחתי להוריד האפליקציה ולא היו שום תוכניות מסעירות. למעשה, הדבר היחיד שממש מעניין במכונת כביסה חכמה ומחוברת היא לקבל הודעה לטלפון שהכביסה הסתיימה, ומכיוון שלא הצלחתי להוריד האפליקציה, אין לי מושג אם BEKO עושה זאת.
המכונה אחת השקטות שנתקלנו בהן. הבגדים יוצאים נקיים ואף רכים למדי, עם תחושה נעימה שהכביסה לא הרסה שום דבר. תוף הכביסה בנוי בצורה גלית לניקוי טוב יותר, אם כי, בניגוד למכונות אחרות שבדקנו, לא הייתה תחושה ברורה של עליונות בניקוי הבגדים על פני המכונה הזולה שברשותנו. מה שכן, יש תוכניות שלוקחות מעל שלוש שעות וזה די הרבה.
הכח, כאמור, מגיע בשיטת הניקוי בקיטור. הקיטור יוצא בתחילת תהליך הכביסה, מרכך כתמים קשים ועוזר לנקותם. בנוסף, התהליך מסייע להיגיינת הבגד שעבר התהליך.
אין לי דרך לדעת האם הבגד יצא היגייני יותר, אבל הקיטור הזה בהחלט עושה עבודה. בתור אדם שלא מסוגל לאכול בלי להתלכלך, יש לי לא מעט בגדים ששוכבים בסל עם כתם שהתקשה עליהם. הקיטור הוריד אותם צ'יק צק. בנוסף, הקיטור יכול להחליק קמטים, שכן בסוף סיבוב הכביסה משתחרר עוד קיטור שמסייע להפחתת קמטים. והאמת? זה גם עובד. חולצות כפתורים שנבדקו יצאו מוכנות למדי ללבישה מכובדת.
אפשרות בחירה אחרת במכונה היא כמה סיבובים לדקה המכונה תעשה, כאשר הבחירה נעה בין 600 עד ל-1,200. ה-1,200 מוציא את הבגדים כמעט יבשים מהמכונה. פיצ'ר חמוד אחר הוא ההשהייה - אפשר לבחור מתי המכונה תתחיל לעבוד, כך שניתן לכוונן אותה לשעות חיסכון או שתעבוד כשאין אף אחד בבית.
BEKO זכתה כבר פעמיים בפרסים על יעילות אנרגטית של מכשיריה. קצת קשה להאמין כשסיבוב כביסה של כביסת כותנה עדינה לוקח מעל שלוש שעות, אבל כנראה שזה סיבוב יעיל יותר אנרגטית. גם המחיר בסדר גמור למכונה מהזן המעט טוב יותר.
הערה: המכשיר נבדק במשך כשבוע ועשויים להיות היבטים נוספים שלא עלו בבדיקה, בדגש על תקלות בשימוש לאורך זמן ועמידות המכשיר. בנוסף, הבדיקה נעשתה בדגש על המכשיר הסצפיפי וייתכנו אופציות זולות וטובות יותר בשוק בארץ או באתרים מחו"ל, אותן לא בחנו.