מנכ"ל חברת המשכנתאות האמריקנית Better.com, וישאל גארג, שהודיע ליותר מ-900 עובדים על פיטוריהם בזום בשבוע שעבר, הוצא לחופשה באופן מיידי. כך דווח בסוף השבוע באתר Vice, שציטט דואר אלקטרוני שיצא מדירקטוריון החברה.
גארג התנצל בתחילת השבוע על אופן הטיפול שלו במהלך הפיטורים הרחב, לאחר שסרטון שלו מודיע על הפיטורים למאות עובדים בזום הפך לוויראלי. "אם אתם נוכחים בשיחה הזאת, זה אומר שאתם חלק מהקבוצה חסרת המזל של העובדים המפוטרים, וההעסקה שלכם מופסקת באופן מיידי", אמר גארג בשיחת הזום לעובדים, שלפי דיווחים היוו כ-9% מהמועסקים בחברה.
>> לסיפורים החשובים והמעניינים בכלכלה ובצרכנות - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
1 צפייה בגלריה
וישאל גארג פיטורים
וישאל גארג פיטורים
שיחת הפיטורים
(מתוך טיקטוק)
בעקבות הסערה שיצר הסרטון, פורסמו פרטים מביכים נוספים אודות המנכ"ל. בין היתר פורסם כי לאחרונה היה מעורב בסערה נוספת, לאחר שלפי פורבס שלח מייל לעובדים שבו נכתב: "אתם איטיים להחריד. חבורה של דולפינים מטומטמים. אתם מביכים אותי". מלבד זאת פורסם כי הסתכסך עם אחד משותפיו העסקיים בעבר, ובתצהיר משפטי שנגבה ממנו באותה פרשה איים על השותף כי "ידביק אותו לקיר וישרוף אותו בחיים".
תיעוד שיחת הפיטורים בטיק טוק:
לפי דיווחים, לאחר הפיטורים ההמוניים בזום, גארג פרסם פוסט אנונימי ברשת החברתית "Blind" שבו כינה את עובדיו "עצלנים" וכתב: "אתם יודעים ש-250 עובדים מתוך אלו שפיטרתי עבדו שעתיים ביום למרות שדיווחו על יותר משמונה שעות? הם גנבו מהלקוחות שלנו". לאחר מכן אישר למגזין פורצ'ן שהוא אכן זה שעומד מאחורי הפוסט: "יכולתי אולי להתבטא אחרת, אך הדברים נכונים".
גארג ספג ביקורת נוספת לאחר שנחשף כי הפיטורים ההמוניים בזום התרחשו יום אחרי שלמאזנה של החברה נוספו 750 מיליון דולר במזומן, כתוצאה מהנפקה ואיחוד עם חברת ספאק עליהם הכריזה במאי. לפי הדיווח, מאזן המזומנים של החברה עומד על יותר ממיליארד דולר.
בצל הסערה והאש שספגו המנכ"ל והחברה כולה בשבוע האחרון, מועצת המנהלים של Better.com התקשרה עם חברה חיצונית שתעריך את התרבות הארגונית והניהולית של החברה. סמנכ"ל הכספים של החברה, קווין ריאן, ינהל כעת את החברה בפועל במקומו של המנכ"ל שהוצא לחופשה, ויעביר דיווחים לדירקטוריון.
Better.com לא הגיבה לבקשה של רויטרס להגיב.