HOT הערימה קשיים על ספקיות בשיווק תשתית האינטרנט שלה: משרד התקשורת הטיל עיצום כספי בסך כשישה מיליון שקל על חברת HOT (הוט) משום ש"לא קיימה כנדרש את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי, והערימה קשיים על ספקי אינטרנט ללא תשתית בחכירת מקטעי תשתית ושיווקם לצרכנים". מדובר בהפרות שאירעו החל מ-2018 והמשרד לא הצליח לטפל בהן בהצלחה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
במסגרת רפורמת השוק הסיטונאי, ספקי אינטרנט יכולים לחכור מקטעי תשתית מחברות התשתיות בזק או HOT ולשווק כך חבילות של ספק + תשתית. מטרתה היא הגברת התחרות בשוק. ספקים טוענים ש-HOT גובה מהם תעריפים גבוהים מדי - גבוהים אף יותר מהמחיר הקמעונאי שהיא גובה מצרכנים על התשתית שלה. עוד טענו כי היא מונעת חיבור לרשת בחלק מהמקטעים ברשת. התוצאה: רק פרטנר משווקת את תשתית HOT מבין ספקיות האינטרנט.
1 צפייה בגלריה
(צילום: תומי הרפז)
ממשרד התקשורת נמסר כי "לפי החלטת שר התקשורת מנובמבר 2014 בנושא אסדרת השירותים הסיטונאיים, היה על HOT טלקום להתחיל ולאפשר את פעילות השוק הסיטונאי על גבי הרשת שלה החל ממאי 2015. בפועל, ואף לאחר שנקבעו תעריפים מפוקחים לשירותים במהלך 2017, HOT החלה באספקת השירות רק במהלך 2018, וגם לאחר שהחלה, התגלו קשיים שלא אפשרו לספקיות השירות לספק שירותים באורח תקין לצרכנים.
"במסגרת הליך הפיקוח, מצא המשרד כי התנהלות החברה לא אפשרה פעילות שוק סיטונאי תקינה על גבי הרשת שלה, באופן שהביא הלכה למעשה להדרת המתחרות מהרשת שלה ולמניעת התפתחות התחרות. הפגיעה התחרותית אינה מסתכמת בחסמים למעבר מנויים לשוק סיטונאי, אלא בפגיעה לטווח ארוך שיש לה השלכות על פיתוח רשתות מתקדמות של המתחרים, שהתועלת שלהן למשק ולציבור בישראל רבה ומגוונת. משרד התקשורת רואה בחומרה רבה הפרות מסוג זה הפוגעות בתחרות בשוק התקשורת, ובהמשך לשימוע שנערך בעניין, החליט המשרד להטיל על HOT עיצום כספי בסכום של כשישה מיליון שקל".
מחברת HOT נמסר בתגובה: "החברה קיימה ומקיימת את הוראות רפורמת השוק הסיטונאי באופן מלא, ומופתעת מהחלטת המשרד להטיל עליה עיצום כספי בסכום דרקוני ולא מידתי וללא תשתית עובדתית ראויה".