עוד חברת תקשורת תמכור חשמל לצרכנים: חברת HOT הודיעה היום (ב') בעקבות הודעת סלקום שתגיש מחר בקשה לרשות החשמל לקבלת רישיון לאספקת חשמל לצרכנים. HOT הודיעה עוד קודם לכן על כוונות להיכנס לשוק הזה.

שתי החברות לא ייצרו את החשמל ולא יקימו תשתית חדשה, אלא רק ייגבו כסף מצרכנים על חשמל שחברות אחרות ייצרו שיעבור בתשתית חברת החשמל. כלומר, סלקום ו-HOT ייגבו כסף מצרכנים וישווקו את השירות. HOT תקנה את החשמל מחברת החשמל.
1 צפייה בגלריה
HOT. תגבה כסף מצרכנים על חשמל שחברות אחרות ייצרו
HOT. תגבה כסף מצרכנים על חשמל שחברות אחרות ייצרו
HOT. תגבה כסף מצרכנים על חשמל שחברות אחרות ייצרו
(צילום: תומי הרפז)
לפי החברות, ההצעות השיווקיות יהיו משוכללות יותר לצרכנים, מאשר שמספקת כיום חברת החשמל. זאת למרות שמחירי החשמל בישראל לא נחשבים גבוהים והשירות של חברת החשמל נחשב שירות טוב.
מ-HOT נמסר כי "הבקשה תוגש בהתאם לחוק משק החשמל והמדיניות אשר נקבעה על ידי רשות החשמל לפתיחת מקטע האספקה - לתחרות. החברה נמצאת בשלבי היערכות מתקדמים ועם קבלת הרישיון".
HOT תחל באספקת ומכירת חשמל עבור לקוחותיה שכבר צורכים ממנה שירותי אינטרנט, טלוויזיה וסלולר. בשלב הראשון היא תספק חשמל למספר מוגבל של בתי אב, משום שאין מספיק צרכנים בישראל עם מונה חכם. חברת החשמל החליפה 40 אלף מונים בלבד למונים חכמים (מונים דיגיטליים שמחובר אליהם מודם סלולרי והם מאפשרים קריאה מרחוק של החשבון). היא הצהירה שתחליף מדי שנה 100 אלף מונים למונים חכמים. לצרכנים אין דרך לזרז את התהליך. קדימות תינתן לבניינים חדשים ולבניינים שהכניסה אליהם מותנית בקוד.
כבר בינואר פורסם כי HOT שוקלת לצרף אספקת חשמל לשירותים שהיא מוכרת לצרכנים. גם פז וכיל (מפעלי ים המלח) שוקלות מכירת חשמל לצרכן ולא מן הנמנע שמתחרותיהן שוקלות כניסה דומה לשוק הזה. כל זאת בעקבות כניסתה לתוקף של הרפורמה שמאפשרת לצרכנים לבחור איזה ספק חשמל שירצו, כשאת החשמל מייצרים יצרנים פרטיים (שנכנסו לשוק ב-2013) לצד חברת החשמל ואת התשתית מספקת חברת החשמל. ניהול מערכת החשמל ייצא מידי חברת החשמל לחברה החדשה נגה.
יצרני חשמל פרטיים (שמייצרים כיום כ-40% מהחשמל בישראל) מעוניינים בשיתופי פעולה עם חברות כמו HOT וסלקום משום שיש להן מערך שירות לקוחות, היסטוריית נתוני צרכנים ובעיקר: מערך חשבונות וגבייה.
סלקום הודיעה היום שתמכור חשמל שמייצרת חברת משק אנרגיה, כמוצר בפני עצמו, כחבילות כדוגמת טריפל וכן תיתן הנחות לבעלי מכוניות חשמליות. צרכנים יוכלו להצטרף החל לשירות החל מסוף יולי (הרישום באתר שלה כבר החל) והוא יחל לפעול בסוף ספטמבר, משום שהליך הניוד בחשמל יארך למעלה מ-30 יום. היא תעניק לכל מצטרף חבילת שקעים ומתגים חכמים בחינם, בתנאי שהצרכנים יתחייבו להיות לקוות החברה למשך שנה. מי שיעזוב ישלם על החבילה 500 שקל.