שר האוצר, ישראל כץ, החליט להוריד מחדש את הזכאות למענקים גם לחודשים נובמבר ודצמבר לחלק מהעסקים בלבד מירידה במחזור ב-40% לירידה רק ב-25%. זאת לאחר שהאוצר התנגד להשאיר את הרף על 25% וועדת הכספים כבר אישרה היום בצהריים (שלישי) בישיבה סוערת את הרעת התנאים לעומת חודשי הסגר ספטמבר ואוקטובר.
ל-ynet נודע שהשר עומד לחתום על צו חדש, לפיו עסקים עם מחזור עד 100 מיליון שקל יקבלו מענק אם יציגו ירידה במחזור ב-25% ומעלה, עסקים שמחזורם מ-100 עד 200 מיליון שקל יצטרכו להראות הפסד של 40% לפחות ועסקים עם מחזור של 200 עד 400 מיליון שקל יהיה להציג הפסד של 60% לפחות כדי להיות זכאים למענקים.
בצו החדש תהיה לפיכך הקלה לעסקים הפחות גדולים ולעומת זאת הרעה בתנאים לעסקים הגדולים יותר.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כאמור, הוועדה, בראשות ח"כ משה גפני, אישרה מוקדם יותר היום את הארכת תקופת הזכאות לקבלת מענקים בגין מענקי סיוע לעצמאים ובגין הוצאות קבועות לעסקים גם עבור החודשיים האחרונים של שנת 2020. ההארכה, שאושרה לבקשת שר האוצר כץ, נקבעה כעת נוכח המשך ההגבלות על הפעילות העסקית לצורך ההתמודדות עם נגיף הקורונה, והירידות הצפויות בשל כך במחזורי העסקים.
1 צפייה בגלריה
שר האוצר, ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
שר האוצר, ישראל כץ
(צילום: אבי מועלם)
הוועדה ביקשה ממשרד האוצר לבחון כי ירידה של 25% במחזורים תזכה את כלל העסקים בהחזר הוצאות קבועות, בדומה לפיצוי שניתן בחודשיים הקודמים, אך כאמור באוצר סירבו תחילה.
נתנאל היימן, נציג התאחדות התעשיינים, ציין בדיון כי "במסגרת ההוצאות הקבועות, הארכה לעניין עסקים עם מחזור שבין 100 מיליון שקל ל-400 מיליון שקל תחול רק מ-40% ירידה במחזור, ולא מ-25% ירידה. בחודשיים הקודמים זה היה 25% לכולם".
לדברי אמיר דהן מרשות המיסים, "עדיין נקל עם העסקים אבל נקל אחרת. ככל שיוצאים מהסגר ממשיכים להקל אבל לא מורידים את כולם ל-25%".
ברשות המיסים הסבירו עוד כי המדרגות שונו וכי למרות שלא נכללת מדרגת 25% לעניין עסקים שמעל 100 מיליון שקל, יתר המדרגות רחבות יותר מהחוק המקורי, וכי כלל העסקים בכל גודל זכאים לפיצוי החל מירידה של 60% במחזור, לעומת החל מ-80% לכולם בחוק המקורי.
לדברי גפני, "זה בעייתי שכל פעם זה במדרגות של חודשיים. צריך להאריך את המועדים לתקופה ארוכה יותר, בהתאם למצב החיים בו אנו חיים. בנוסף אני מבקש שתבחנו את הדברים מחדש לעניין 25% לכלל העסקים, המשבר עדיין כאן".
פורסם לראשונה: 14:59, 17.11.20