אלביט תבנה מחדש את מערך האימון היבשתי של הצי הבריטי הוותיק. חברת הבת שלה בבריטניה זכתה בחוזה בסך 166 מיליון דולר (123 מיליון ליש"ט) ממשרד ההגנה הבריטי, שיבוצע במשך 12 שנה. אלביט מהווה חלק מקונסורציום Fisher שזכה במכרז, המובל על ידי חברת Capita plc. העסקה החדשה מגיעה לאחר שלפני שבוע הודיעה ממשלת יוון כי משרד הביטחון הישראלי זכה במכרז להקמת מרכז לאימוני טיסה עבור חיל האוויר היווני באמצעות אלביט. שווי העסקה, למשך 20 שנה: 1.68 מיליארד דולר.

במסגרת החוזה עם משרד ההגנה הבריטי, החברה תפתח ותספק מאמן (סימולטור) חדש למפעילי מערכות ניהול קרב בבית הספר העתידי לצוללות, ותחדש ותנהל את מערכות האימון הסינתטיות הקיימות בחיל הים המלכותי. אלביט מערכות אנגליה תספק טכנולוגיות אימון חדשות שתשפרנה את יכולת האימון המבצעית הביטחונית הימית, ותאפשרנה זמינות ויעילות של היכולות הקיימות.
1 צפייה בגלריה
הצוללת  HMS Ambush Astute
הצוללת  HMS Ambush Astute
הצוללת HMS Ambush Astute חוזרת לבסיס שלה בסקוטלנד
(צילום: אלביט)
זהו חוזה משמעותי ראשון של אלביט עם הצי הבריטי, לאחר שהחברה כבר מפעילה את מטוסי האימון של חיל האוויר המלכותי הבריטי, וצבא בריטניה משתמש בגרסה מקומית של מל"ט ההרמס 450 מתוצרתה.
הצי הבריטי הוא אחד הוותיקים בעולם, והוקם עוד במאה ה-16. קיצוצים תקציבים הקטינו אותו והוא מפעיל כיום 77 כלי שיט, מהם 11 צוללות, כולל 7 צוללות גרעיניות, 2 נושאות מטוסים ועשרות פריגטות ומשחתות. תקציב הביטחון הבריטי עומד על כ-56 מיליארד דולר, וראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון הודיע לאחרונה על הגדלתו ב-22 מיליארד דולר בארבע השנים הקרובות, התוספת הגדולה ביותר מאז המלחמה הקרה.
מרטין פוסייט, מנכ"ל אלביט מערכות אנגליה, אמר כי "התוכנית תהווה פריצת דרך בחתירה לשינוי בצי המלכותי עם הכנסת יכולות אימון משופרות. אנו גאים להיות חלק מהצוות שיספק יכולות אימון מהדור הבא לחיל הים המלכותי, בהמשך להצלחה של החברה באספקת יכולות אימון מתקדמות לצבא הבריטי ולחיל האוויר המלכותי של בריטניה".