משבר הקורונה לא פוסח על אף חברה: התעשייה האווירית נערכת לפיטורי 800-900 עובדים, בעיקר בחטיבת התעופה; כך נודע לכלכליסט.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מדובר באחד מגלי הפיטורים הגדולים בחברה ממשלתית כתוצאה ממשבר הקורונה. על הפיטורים, שצפויים לצאת לדרך בקרוב, הוחלט בדירקטוריון החברה בימים האחרונים.
3 צפייה בגלריה
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
התעשייה האווירית
(צילום: אבי מועלם)
היום הודיע נמרוד שפר, מנכ"ל החברה, על התפטרותו לאחר שנתיים בלבד בתפקיד. המשנה למנכ"ל החברה איל יוניאן הוא המועמד להחליפו. יו"ר החברה הוא הראל לוקר, מנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר, ובראש הוועד עומד יאיר כץ - בנו של חיים כץ, שר הרווחה לשעבר.
יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית התייחס לראשונה למהלך הפיטורים הנרחב המתוכנן בחברה ואמר לכלכליסט כי ארגון העובדים לא ייתן יד לשליחת 900 עובדים לרחוב בתקופה של משבר תעסוקה. "הנהלת התעשייה האווירית רוצה לסגור קווים שאינם רווחיים ואינם הפסדיים כדי לעמוד ביעדי הרווח המתוכננים. כל העולם מהדק חגורה ולתעשייה האווירית יש מספיק משאבים לעבור את משבר הקורונה בלי שהעובדים יישלחו הביתה לרעוב ללחם, ולשוק עבודה שלא מציע להם אלטרנטיבה".
3 צפייה בגלריה
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית
יאיר כץ, יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית
(צילום: עמית שעל)
כץ הוסיף כי "ארגון העובדים הסכים להוציא עובדים לחופשה כפויה בשיא משבר הקורונה, אבל לא נאפשר פיטורים. החברה נכנסה למשבר עם איתנות פיננסית ואין הצדקה לפיטורים האלה. נצא למאבק שאין כדוגמתו כדי למנוע אותם. בזמן שחברות פרטיות נאבקות לשמור על העובדים במשבר, חברה ממשלתית מבוססת לא יכולה לפטר עובדים מנוסים, וחסרי תחליף ליכולות המקצועיות והביטחוניות של התעשיה האווירית".
שפר (59), שכאמור הודיע היום על התפטרותו, שירת במשך 36 שנה בצה''ל כטייס קרב בחיל האוויר, ובתפקידו האחרון שימש כראש אגף תכנון (אג''ת). הוא הצטרף לתעשייה האווירית כסמנכ''ל תכנון אסטרטגי לפני כשנתיים וחצי, ושימש בתפקיד כחצי שנה - לפני שמונה לתפקיד המנכ"ל.
3 צפייה בגלריה
 נמרוד שפר
 נמרוד שפר
נמרוד שפר
(צילום: כפיר זיו)
שפר ציין בהודעתו כי "עובדי התעשייה האווירית הם חוד החנית של התעשייה הישראלית והם הטובים שבטובים". שפר הודה לעובדים, לחבריו להנהלה, ליו"ר הדירקטוריון וחברי הדירקטוריון, על האמון והשותפות לאורך כל הדרך.
יו"ר דירקטוריון התעשייה האווירית, הראל לוקר הודה לנמרוד שפר על תרומתו הרבה, בהובלת החברה בתקופה מאתגרת זו, ועמידה בראשם של תהליכים אסטרטגיים מורכבים.
שפר יסיים את תפקידו לאחר שיעביר את ניהול החברה בחפיפה מסודרת למחליפו לכשייבחר.