עילה ירוקה בניו יורק – האופטימיות הקפיצה את מניות הבנקים והתיירות (תעופה, קרוזים, מלונאות ואתרי הזמנות והמלצות). מדד דאו ג'ונס עלה ב-2.2%, S&P 500 עלה ב-1.2% ונאסד"ק התחזק ב-0.2%.
בתעופה - אמריקן איירליינס טיפסה ב-14.9%, יונייטד איירליינס ב-16.3%, דלתא ב-13.1% וסאות'ווסט ב-12.6%; בספנות - רויאל קריביאן זינקה ב-14.9%, נורוויג'יאן ב-15.3% וקרניבל ב-12.5%; מניית המלצות התיירות טריפאדווייזר ניתרה ב-15.6%; בבנקים - סיטיגרופ קפץ ב-9.2% וולס פארגו ב-8.7%, גולדמן זאקס ב-9%, מורגן סטנלי ב-8.9%, בנק אוף אמריקה ב-7.2%, ג'יי.פי מורגן ב-7.1%.
עוד תנועות מעניינות: נטפליקס איבדה הערב 3.4% וסגרה רצף של שישה ימי ירידות. אפל ירדה היום ב-0.7% לשווי שוק של 1.372 טריליון דולר והיא קרובה לעקיפת מיקרוסופט בשווי שוק – מיקרוסופט שירדה הערב ב-1.1% עומדת על 1.37 טריליון דולר, אפל על 1.376 טריליון דולר.
נעילה בנפט: מחיר ה-WTI עלה ב-3.3% או 1.10 דולר (מול מחירו בשישי - אתמול לא התקיים מסחר בניו יורק בשל יום הזיכרון), ונקבע על 34.35 דולר לחבית, הברנט עלה ב-1.8% (מול מחירו אתמול) ל-36.17 דולר לחבית.
נפילה חדה נרשמה הערב בזהב, על רקע האופטימיות של המשקיעים בנוגע להתאוששות הכלכלית - מחיר החוזה נחתך ב-1.7%, או 29.90 דולר, ונקבע על 1,705.60 דולר לאונקיה.

חדשות מאקרו מעודדות: לאחר שני חודשים של ירידות, מדד אמון הצרכנים בארה"ב חוזר לעלות: המדד טיפס בחודש מאי ל-86.6 נק', לאחר קריאה של 85.7 נק' באפריל. הנתונים היו גבוהים מתחזיות הכלכלנים שעמדו על 82.3 נק' בלבד.
5 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט
(צילום: AFP)
טיקטוק, הרשת החברתית מבוססת סרטונים בבעלות בייטדאנס הסינית, הכניסה בחודש אפריל כ-78 מיליון דולר, יותר מיוטיוב, טינדר ונטפליקס. על פי מחקר של חברת מחקרי השוק Sensor Tower שפורסמו אמש (ב') על ידי סוכנות בלומברג, טיקטוק ומקבילתה הסינית Douyin הכפילו פי 10 את ההכנסות שלהם ביחס חודש המקביל בשנה שעברה.
טיקטוק נחשבת לסיפור הצלחה בעיקר בסין, אך גם בעולם היא צוברת פופולריות בעיקר בקרב צעירים וילדים. עם זאת, הצלחתה גם משכה לכיוונה אש מצד הרשויות האמריקניות שרואים בה אמצעי מעקב וריגול, לכאורה, של ממשלת סין. האפליקציה פותחה במקור בארה"ב ונרכשה על ידי בייטדאנס הסינית לפני כשנתיים. גם הליך הרכישה זכה לבדיקה מעמיקה כדי לברר האם העסקה עמדה בכללים שנקבעו לגבי השקעות סיניות במוצרי טכנולוגיה אמריקניים. עם זאת, הפנטגון אסר על חיילי צבא ארה"ב ועובדיו להתקין את האפליקציה על הסמארטפונים שלהם.
5 צפייה בגלריה
אפליקציית tik tok
אפליקציית tik tok
אפליקציית tik tok
(צילום: shutterstock)

אחרי חודשיים: רצפת המסחר בניו יורק נפתחת

היום נפתחה רצפת המסחר בבורסת ניו יורק לסוחרים לאחר חודשיים בהם הייתה סגורה בשל התפרצות הקורונה. עם זאת, חוקים והנחיות חדשות ישנו את אופן ההתנהלות.בורסת ניו יורק (NYSE) היא אחת הבודדות שעדיין מפעילות רצפת מסחר, שכן מרבית הבורסות האחרות עברו למסחר אלקטרוני. ניו יורק נפגעה בצורה קשה במיוחד ממגיפת הקורונה: בעיר אובחנו כ-200 אלף חולים, ונספרו מעל ל-20 אלף מתים.
לפי ההנחיות החדשות, רק כרבע מהסוחרים שעבדו בבורסה יורשו לחזור לעבודה. הם ידרשו להימנע משימוש בתחבורה ציבורית, לחבוש מסיכות ולהקפיד על שמירה על ריחוק חברתי. כמו כן, הותקנו מחיצות שקופות חדשות כדי לוודא שמירה על מרחק. בכניסה לבניין תימדד הטמפרטורה של העובדים, שגם נדרשו לחתום על ויתור שלא מאפשר להם לתבוע את הבורסה אם ידבקו. לפי דיווח בוול סטריט ג'ורנל, הסוחרים יחתמו על כך שהם מודעים לסיכון שהם לוקחים באשר ל"קורונה, כשלים נשימתיים, מוות והדבקת בני משפחה וקרובים".
5 צפייה בגלריה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט בורסה בורסות קורונה
וול סטריט
(צילום: AFP)
הסוחרים אמנם חוזרים לעבודה, אך ההגבלות החדשות לא מאפשרות לקיים אירועים מתוקשרים כמו צלצול בפעמון הפתיחה או חגיגות לכבוד הנפקות. בדומה, מבקרים לא יורשו להיכנס, וכלי התקשורת לא יוכלו לדווח ישירות מרצפת המסחר.
באירופה נרשמות היום עליות חדות: בורסת לונדון קופצת ב-1.4%, פריז עולה ב-1.3% ופרנקפורט מוסיפה 0.9%. המסחר בבורסות בארה"ב ובלונדון התחדש לאחר שחופשת סוף השבוע התארכה ביום בשל יום הזיכרון בארה"ב וחופשת הבנקים בבריטניה. מניה שמרכזת עניין: אסטון מרטין, שמזנקת אחרי שחברת רכבי היוקרה אישרה את הדיווחים לפיהם היא תמנה למנכ"ל את טוביאס מוארס (Tobias Moers), מנכ"ל מרצדס-AMG, חטיבת מכוניות העילית של מרצדס. מוארס יחליף ב-1 באוגוסט את המנכ"ל הנוכחי, אנדי פאלמר.
חברת הטיסות הבריטית TUI תחדש את טיסותיה ליעדי נופש עיקריים באירופה עד סוף יוני. בסוף השבוע אמר המנכ"ל פריץ יוסן (Fritz Joussen) לעיתון הגרמני ריינישה פוסט (Rheinische Post) כי ככל הנראה האי מיורקה יהיה היעד הראשון שאליו תטוס החברה. "אנחנו רוצים לחדש את תנועת הטיסות למיורקה החל מאמצע-סוף יוני", אמר יוסן. "אוסטריה, יוון, קפריסין, קרואטיה ובולגריה מתוכננות גם הן".
5 צפייה בגלריה
בורסה לונדון
בורסה לונדון
הבורסה בלונדון
(צילום: בלומברג)

יפן תסיר את הגבלות מצב החירום

באסיה הבורסות ננעלו בעליות שערים: ניקיי קפץ ב-2.6%, האנג סנג טיפס ב-2% ושנגחאי התחזק ב-1%. זאת לאחר שראש ממשלת יפן, שינזו אבה, הודיע שיסיר את הגדרת מצב החירום מחמשת המחוזות האחרונים שבהם נותרה, ובכך תושלם הסרת מצב החירום מ-47 המחוזות במדינה. לאחר הסרת מצב החירום מתכננת יפן לפתוח מחדש את הפעילויות החברתיות והכלכליות.
אבה אמר כי יפן תיצור צורת חיים חדשה עבור עידן הקורונה. ראש הממשלה הבהיר כי הסיכון לא יכול לרדת לרמה אפסית, למרות הסרת מצב החירום. ממשלת יפן מתכננת להקל את ההגבלות בפרקי זמן של כשלושה שבועות, תוך הערכה מחודשת של היקפי המגפה והסיכון בהפצת המחלה בכל אחד מחלקי המדינה. ההכרזה הגיעה בהמשך לדברי שר הכלכלה של יפן, שאמר כי הממשלה מתכוונת להסיר את מצב החירום שהוכרז כצעד למניעת התפשטות הקורונה מהבירה טוקיו ומארבעה מחוזות נוספים, לאחר כחודשיים.
5 צפייה בגלריה
שינזו אבה ראש ממשלת יפן
שינזו אבה ראש ממשלת יפן
שינזו אבה ראש ממשלת יפן
(צילום: gettyimages)
פורסם לראשונה: 09:21, 26.05.20