הבורסה נעלה את יום המסחר הראשון השבוע (א') בעליות: ת"א 35 טיפס ב-1.3%, ת"א 125 התחזק ב1.2% ות"א בנקים קפץ ב-1.5% בהובלת לאומי שעלה ב-2.6%.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מניות הנדל"ן ריכזו את המחזורים הגבוהים בבורסה - איירפורט סיטי התחזקה ב-2.2% במחזור הגבוה בבורסה, אמות קפצה ב-5.3% במחזור השני ומליסרון טיפסה ב-2.5% במחזור השלישי. אלוני חץ קפצה ב-6.1% בפסגת ת"א 35.
מדד ת"א נפט וגז נסוג היום ב-2.8% - נפטא צנחה ב-7.4%, קבוצת דלק נפלה ב-5.7%, רציו איבדה 2.9%. קמהדע זינקה ב-9% לאחר ההודעה לפיה היא מתקרבת לניסוי קליני בישראל לטיפול לקורונה.
אחרי הדו"חות - על בד נסקה ב-31.4%, פרשמרקט זינקה ב-9.7%, וואן טכנולוגיות נחלשה ב-2%.
1 צפייה בגלריה
בורסת ת"א
בורסת ת"א
בורסת ת"א
(צילום: ירון ברנר)
דו"חות על בד: יצרנית הבדים הלא ארוגים רשמה ברבעון הראשון הכנסות של 428.8 מיליון שקל, בהשוואה ל-362.7 מיליון שקל ברבעון המקביל ("עיקר הגידול בהכנסות נובע מהשפעות התפשטות נגיף הקורונה ברבעון הראשון של שנת 2020 על הגידול בביקושים לכלל מוצרי החברה). הרווח התפעולי עמד על 33.2 מיליון שקל, לעומת 5.4 מיליון ברבעון המקביל. הרווח הנקי עמד על 21.7 מיליון שקל, מול הפסד של 3.5 מיליון שקל ברבעון המקביל.
על בד מסבירה: "התפשטות הנגיף בעולם השפיעה על גידול בביקושים למוצרי הקבוצה ועל תוצאות הקבוצה ברבעון הראשון לשנת 2020 וזאת כחלק מתופעת האגירה של צרכנים ומעליה משמעותית בביקושים למוצרי חיטוי וניקיון בעולם כולו".
פשרה במאבק בין השותפות במאגר תמר, שתאפשר למאגר למכור גז טבעי לחברת החשמל. על פי הפשרה שהושגה בין השותפות, תמר ימכור לחברת החשמל עוד 1.2-1.5 מיליארד מ"ק בשנתיים הקרובות במחיר של כ-4.3 דולר ליחידת חום (MMBTU), הנמוך ב-33% מזה שלפיו הוא מוכר גז לחברת החשמל כיום - כ-6.4 דולר ליחידת חום. היקף החוזה נאמד ב-1-1.2 מיליארד שקל. 
ברקע למסחר במניות הגז והנפט - ירידות של 2.5% בברנט ושל 2% ב-WTI בשישי האחרון; המעקב הצמוד של המשקיעים אחר ההתפתחויות בקבוצת דלק ימשיך ללות אותנו כאמור בימים הקרובים, גם ללא קשר למחירי הנפט בעולם.
רשת הסופרמרקטים פרשמרקט סיימה את הרבעון הראשון עם זינוק של 130% ברווח הנקי ל-30 מיליון שקל, הודות לביקושים גבוהים בשל משבר הקורונה ולתוספת של שבעה סניפים שרכשה. המכירות למ"ר בחנויות הזהות (חנויות שהיו פעילות הן ברבעון הראשון והן ברבעו ןהמקביל ב-2019, המשמש להשוואה - כלומר ללא שבע החנויות החדשות) טיפסו ב-3.1%. החברה ציינה כי היקף החשיפה שלה למשבר הקורונה הוא נמוך, אבל אין ביכולתה להעריך את ההשפעה הכוללת של המשבר, שעדיין לא הסתיים, על פעילותה.
בורסת ת"א פתחה היום את שבוע המסחר המקוצר – ביום חמישי לא יתקיים מסחר בשל חג השבועות, כך שביום רביעי, עם סיום השבוע, נחתום גם את חודש מאי התנודתי ומוצף הדו"חות.
שבוע מקוצר צפוי לנו גם בלונדון וניו יורק - בשתיהן לא יתקיים מסחר מחר, בלונדון בשל חופשת הבנקים ובניו יורק בשל יום הזיכרון.
ובחזית המקומית שלנו, שני מוקדים מרכזיים על הפרק בימים הקרובים: האחד – מחר יפרסם בנק ישראל את החלטת הריבית שלו ואת התחזיות המעודכנות שלו לנתוני המאקרו; השני - החברות שלא ניצלו את הקלות הדחייה שהעניקה רשות ני"ע יפרסמו עד לסוף השבוע את הדו"חות הכספיים, כולל בנק לאומי, שופרסל ופרטנר (ברביעי), אלביט מערכות, הבורסה לני"ע ובזן (בשלישי), מטריקס ושטראוס (בשני).
ברקע למסחר הבוקר, התנועות המתונות שנרשמו בשישי בני יורק – מדד דאו ג'ונס ננעל ביציבות, נאסד"ק עלה ב-0.4% ו-S&P 500 עלה ב-0.3%.
פורסם לראשונה: 10:19, 24.05.20