חברת בזק השיקה הבוקר (ד') מחדש את שירות הבית החכם ושינתה את שמו ל-Be Home. כבר לפני חמש שנים כשהציעה לראשונה את השירות שנקרא עד כה bhome, צרכנים יכלו לקנות אביזרי בית חכם בעצמם ולא היו זקוקים לשם כך לבזק. מדובר במתגים, נורות וגלאים חכמים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השירות של בזק מנוהל באמצעות אפליקציה שיודעת לחבר בין הגלאים וליצור בניהם מערכת גומלין. ניתן להגדיר באמצעותה תרחישים ולקבוע מראש פעולות שיתקיימו באופן אוטומטי.
2 צפייה בגלריה
בית חכם. אילוסטרציה
בית חכם. אילוסטרציה
בית חכם. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בזק מציעה למכירה רכיבים כמו: מצלמה חכמה, גלאי מזגן, גלאי הצפה, גלאי תנועה, גלאי דלת/ חלון, מתג תריס, מתג דוד ומתג תאורה שיימכרו ב-356 שקל עד 536 שקל לרכיב, בפריסה ל-36 תשלומים.
לקראת השקת השירות, בזק תמכור חבילה הכוללת התקנה חינם, מצלמה, מתג למזגן ושלושה גלאי אבטחה לבחירת הלקוח (הצפה, דלת או תנועה).
העלות לשלוש שנים: 1,976.4 שקל - 54.90 שקל לחודש. לאחר שלוש שנים, עלות השירות תעמוד על 14.90 שקל לחודש. כלומר מדובר בתשלום מתמשך לשירות של בזק, בעוד שצרכן יכול לקנות בעצמו את הפריטים בשוק הפרטי, לשלם עליהם פחות ובאופן חד פעמי ולא לנצח.
2 צפייה בגלריה
נקרא עד כה Bhome. שירות הבית החכם של בזק
נקרא עד כה Bhome. שירות הבית החכם של בזק
נקרא עד כה Bhome. שירות הבית החכם של בזק
(צילום: בזק)
בשוק יש חברות שמציעות שירותי בית חכם במחירים גבוהים מאוד, אך ניתן גם לקנות נורות חכמות וגלאים בחנויות או באתרי אינטרנט סיניים ולהפוך את הבית לחכם באופן עצמאי.
כך למשל, אפשר למצוא באתרים נורה חכמה של BlitzWolf ב-10 דולר, כשניתן לשלוט בה באמצעות עוזרות חכמות: אלקסה של אמזון או גוגל הום; או באמצעות אפליקציות כמו: BlitzWolf, Tuya, Smart Life. גם בארץ אפשר לקנות נורות חכמות, למשל נורה של שיאומי בפחות מ-100 שקל. מנורת תקרה גדולה של yeelight עולה באתרים הסיניים 300-250 שקל. מתג לדוד חשמלי Swicher אפשר למצוא ב-170 שקל.
לפי בזק, נתב Be שלה, שכבר נמצא בכ-450 אלף בתי לקוחות, מאפשר הפעלה של מספר גדול יותר של גלאים ומתגים ולכן השיקה את השירות מחדש.
בזק גם החליפה חברת הפעלה עבור ההשקה המחודשת ועברה לשתף פעולה עם חברת Alarm.com, שמספקת שירותים לשישה מיליון משקי בית ומתפעלת כ-100 מיליון מכשירים מחוברים, ב-42 מדינות בעולם. לפי בזק, 30% מהבתים בישראל כיום הם בתים חכמים.