נחום ביתן נגד שלמה רודב: לכלכליסט נודע כי בעל קבוצת יינות ביתן פיטר את שלמה רודב, יו"ר החברה, שמינויו נכפה עליו על ידי הבנקים להם הוא חייב מאות מיליוני שקלים ואף חסם את הגישה של רודב למחשבי החברה. להערכת גורם בכיר בבנק הפועלים, פיטוריו של רודב על ידי ביתן לא אפשריים. זאת על רקע ההרשאה שנתן ביתן לרודב, לפעול כבעל החברה "מנהג בעלים" שהועברה על רקע מצבה למחלקת אשראים מיוחדים.
כאמור, מדובר בצעד שעל פי הערכות, אין לו כל התכנות משפטית. פיטוריו של יו"ר החברה צריכים לעבור את אישור הדירקטוריון, שם אין לביתן רוב בהקשר זה וכן, לקבל את הסכמת הבנקים שהזרימו לביתן חלק מההלוואות, בכפוף למינויו של רודב, כגורם אמין מטעמם, שיוכל להבריא את החברה.
1 צפייה בגלריה
שלמה רודב, נחום ביתן
שלמה רודב, נחום ביתן
מימין: שלמה רודב, נחום ביתן
(צילום: אלדד רפאלי)
הערכות הן כי בצעד זה, מנסה ביתן להרתיע את קבוצת הפניקס, עימה חתם רודב על מזכר הבנות להשקעה של 400 מיליון שקל בחברה, תמורת 45%. ביתן מתנגד לעסקה שתוציא מידיו את השליטה. לביתן ניתנה הזכות להביא עסקה חלופית בתוך 45 ימים, אולם בידיו האפשרות לנסות לטרפד את העסקה, בדרך של הרתעה. אם הפניקס יחשבו שבכוונתו לפעול בדרכים משפטיות ואחרות נגד רודב, אולי ימשכו ידיהם מהמהלך.
כפי שנחשף בכלכליסט, לביתן חובות של למעלה ממיליארד שקל, לבנקים, לנאמני מגה, לחברות קשורות ולספקים. בנוסף, נחשף השבוע כי ביתן לווה עשרות מיליוני שקלים מחברו, בני ברון, בעל חברת לב ברו. לפי כתב התביעה ביתן פנה לברון ב-2017 בבקשה להלוואה של מיליוני שקלים לטובת תשלום משכורות לעובדים. ביתן קיבל את הכסף לחשבונו האישי וממנו העביר לחברת יינות ביתן.
בפעם השנייה שביקש הלוואה בין הצדדים לפיו יפרע ביתן את ההלוואה בגובה 35 מיליון שקל באוקטובר 2020 בתוספת ריבית. משהדבר לא קרה, טענה חברת יינות ביתן כי לא מדובר בחוב שלה, וכי הכסף נרשם כהלוואת בעלים מצד ביתן. מדובר באירוע בעל פוטנציאל להשלכות מהותיות על ביתן.