48 שעות לאחר שמינויו למנכ"ל קבוע של עודד שמיר נפסל על ידי נציב שירות המדינה, מינה היום (שלישי) שר האוצר, ישראל כץ, את קובי בליטשטיין, ראש מטה התשתיות הלאומיות במשרד האוצר, לתפקיד מ"מ מנכ"ל משרד האוצר לשלושה חודשים, עד אחרי הבחירות.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
כץ נאלץ למנות, בניגוד לרצונו, עוד ממלא מקום למנכ"ל לאחר שוועדת החריגים בנציבות שירות המדינה קבעה כי, בעת הזו, של קיום מערכת בחירות, לא ניתן למנות מנכ"ל קבוע מחוץ לעובדי שירות המדינה.
2 צפייה בגלריה
יעקב בליטשטיין
יעקב בליטשטיין
מ"מ מנכ"ל משרד האוצר הנכנס, יעקב בליטשטיין
(צילום: Sasson Tiram)
השר כץ החליט קודם לכן שלא להאריך את מינויו של ערן יעקב, מנהל רשות המיסים, כממלא מקום זמני של מנכ"ל משרד האוצר, וזה חזר לשמש במשרה מלאה כמנהל רשות המיסים.
בליטשטיין ימלא את תפקיד מנכ"ל משרד האוצר זמנית בנוסף לתפקידו הנוכחי כראש מטה התשתיות הלאומיות. יצוין, שהמטה ממילא כמעט שאינו פעיל נוכח הזמן הקצר מאז הקמתו.
מלשכת השר כץ נמסר היום כי "שר האוצר בחן את האפשרות להטיל את התפקיד על מנהל רשות המיסים או על החשב הכללי באוצר, אולם החליט שבנסיבות הקיימות לא יוכלו להקדיש את הזמן הנדרש לעבודת המנכ"ל בנוסף למילוי תפקידם הנוכחי". אולם, כפי שנודע ל-ynet, יעקב ממילא ביקש לחזור ולשמש רק כמנהל רשות המיסים.
2 צפייה בגלריה
מנהל רשות המיסים ומ"מ מנכ"ל האוצר ערן יעקב, ושר האוצר ישראל כץ
מנהל רשות המיסים ומ"מ מנכ"ל האוצר ערן יעקב, ושר האוצר ישראל כץ
ביקש לחזור לתפקידו בתור מנהל רשות המיסים. ערן יעקב וישראל כץ
(צילומים: דנה קופל ואבי מועלם)
במסגרת תפקידיו כיהן בליטשטיין בעבר, בין היתר, כמשנה למנכ"ל משרד התחבורה, כמנכ"ל בפועל וסמנכ"ל פיתוח ותשתיות, סמנכ"ל משאבי אנוש וראש מנהל תוכנית נתיבי ישראל.
השר כץ ציין, כי בליטשטיין מכיר היטב את עבודת הממשלה ובנוסף הוא בעל ניסיון כעורך דין במגזר הפרטי. לעומת זאת, בכיר במשרד האוצר אמר כי מנכ"ל משרד אוצר צריך להיות אדם שמכיר מקרוב את עבודת המשרד הכלכלי החשוב ביותר וכעת יהיה על המנכ"ל הזמני "ללמוד מהר להכיר את כל ההיבטים של ניהול משרד בגודל ובחשיבות של משרד האוצר ובמיוחד בימים האלה".
בליטשטיין הוא אל"מ במילואים, אשר שירת בצה"ל במשך 25 שנה במגוון תפקידי פיקוד ומטה בחיל התקשוב. הוא נשוי ואב לשלוש בנות, בעל תואר ראשון בחוג המשולב לכלכלה, מדעי המדינה וסוציולוגיה מאוניברסיטת בר אילן, בעל תואר ראשון במשפטים מהקריה האקדמית אונו ותואר שני במנהל עסקים מאוניברסיטת תל אביב.
בהודעה שפרסם היום שר האוצר נאמר, כי "בליטשטיין יסייע לשר האוצר ולהנהלת ועובדי משרד האוצר במילוי תפקידם בתקופה מאתגרת זו". מינויו יהיה עד ל-26 באפריל, כחודש לאחר הבחירות. במידת הצורך יהיה על השר כץ לבקש את אישור היועץ המשפטי לממשלה להאריך את המינוי הזמני.