אנחנו חיים במדינה שבה ערב רב של אנשים ממגזרים שונים, עדות שונות ולכל אחד ואחת דעה שונה. אבל אנחנו גם יודעים לעבוד ביחד, כי ברור לנו שחשיבה משותפת יכולה להוביל אותנו למקומות חדשים, טובים יותר לנו ולעתיד שלנו ושל ילדינו. כיום ישנם שיתופי פעולה רבים בין המגזרים, אחד מהם, המתגבש בימים אלו, הוא בפארק תעשייה ומדע "מבוא כרמל", המהווה מיזם חדש המשותף למועצה האזורית מגידו, עיריית יוקנעם-עילית, מועצה מקומית דליית אל כרמל ומועצה מקומית עוספיא. הפארק עצמו משמש לתעשייה ולמרכזים לוגיסטיים והוא ממוקם בסמוך לאליקים בקרבת כביש 6.
3 צפייה בגלריה
פארק מבוא כרמל
פארק מבוא כרמל
פארק מבוא כרמל

"שיתוף הפעולה, שהביא להקמת הפארק הזה, הוא שיתוף פעולה חשוב מאוד בין ארבע רשויות", אומר איציק חולבסקי, ראש מועצה מקומית מגידו. אנחנו - מועצה אזורית מגידו, עוספיא, דלית אל-כרמל והעיר יוקנעם-עילית – מאמינים שלפארק יש ערך חשוב מאוד לכלכלה האזורית, הוא יספק תעסוקה לתושבי האזור וגם יקדם את הכלכלה של מדינת ישראל".
סימון אלפסי, ראש עיריית יקנעם, ראה לנגד עיניו את שיתוף הפעולה וההקמה המשותפת כבר לפני 25 שנים, עוד כשרק דיברו על כביש 6. "מבחינתי מדובר במיקום אטרקטיבי, שעה מתל אביב, שעה ורבע מירושלים, כלומר מדובר בפארק מרכזי בארץ. היום כל חברה וכל מרלוג שרוצה להיות במרכז, פארק 'מבוא כרמל' הוא המקום בעיניי".
3 צפייה בגלריה
פארק מבוא כרמל
פארק מבוא כרמל
פארק מבוא כרמל

"הפארק, בחיבור לכביש 6 וגם ליוקנעם, שם ישנו מרכז היי-טק גדול, יאפשר ליוקנעם עצמה להתרחב לכיוון הזה", מסביר אריה דהן, מנהל שיווק גרופית שמיר. "דבר נוסף זו הקרבה למפרץ חיפה. היום עיריית חיפה רוצה לפנות חלק גדול משטחי האחסון לטובת פרויקטים בתחום התיירות, ולכן, החשיבות הנוספת שהרבה חברות שירצו להקים תעשייה ומרכזים לוגיסטיים יבואו ל'מבוא כרמל', ולא רק זה, אלא שבפארק מתבצעת בנייה המאפשרת נגישות של משאיות לקומה שנייה לפריקה והעמסה - מה שמאפשר טיפול מהיר בסחורות השונות".
"מבחינתנו זו הנקודה האסטרטגית, שיושבת על כביש 6, על הציר שיורד דרומה, חצי שעה מנתניה, 25 דקות מנמל חיפה", מוסיף משה שרשוב, מנכ"ל שמיר הנדסה. "כל אזורי התעשייה מחוברים אליהם, בנגישות-על".
ניסים אפרים, מנכ"ל הפארק מפרט כי נכון לעכשיו – שלב א' - הפארק משתרע על 540 דונם ובשלב ב' יושלם עוד 500, כך שהוא יגיע קרוב לכאלף דונם לפארק הזה. "בפארק יש בעיקר מפעלים לוגיסטיים ועם שילוב של מפעלים אחרים, תעשייתיים, אבל גם שילוב של מסחר ותעשייה, כך שהמסחר, כמו מסעדות, בתי קפה וחנויות יוכלו לבלות, לאכול ולשתות במקום הזה", הוא מספר.
3 צפייה בגלריה
פארק מבוא כרמל
פארק מבוא כרמל
פארק מבוא כרמל

הערך הנוסף כאמור, אומר חולבסקי, הוא השותפות בין יהודים לדרוזים. "יש לזה חשיבות גדולה מבחינתנו, כמועצה אזורית ואני מברך על זה". אלפסי מוסיף ומסכם: "'מבוא כרמל' בא להשלים את מה שחסר. אנחנו חיים ביחד במדינה הזאת ואנחנו חייבים תמיד למצוא את המאחד ולא את המפלג. לראות איך אנחנו יכולים להמשיך לחיות ביחד ולהבטיח את העתיד של הילדים שלנו ואת הנכדים שלנו בארץ הזאת".
בשיתוף מרכז הנדל"ן