רמי לוי השיק היום (א') ארנק דיגיטלי בשם "הארנק", שיפעל בשלב הראשון במתכונת מצומצמת. מדובר באפליקציה שמהווה תשתית תשלומים והרשת היא הראשונה שמשיקה ארנק כזה בישראל. בעולם קיימים ארנקים דומים למשל של רשת סטארבקס.

כדי להשתמש בארנק, יש להוריד אפליקציה ולהזין לתוכה מספר כרטיס אשראי קיים, כמעט מכל סוגי כרטיסי האשראי בישראל, כשמי שיזין לשירות את כרטיס האשראי של רמי לוי יקבל כפל הנחות. הארנק לא מקבל כרטיסי דיירקט או כרטיסי חו"ל. כעת ניתן להזין לתוכו כרטיס אשראי אחד בלבד. עם זאת, בעתיד ניתן יהיה להזין כמה כרטיסי אשראי באפליקציה וכן ניתן יהיה לחבר את הארנק לחשבון בנק ללא כרטיס אשראי. מספר כרטיס האשראי לא נשמר בחברה שמקבלת רק טוקן מחברת האשראי במסגרת התהליך.
2 צפייה בגלריה
הארנק של רמי לוי
הארנק של רמי לוי
הארנק הדיגיטלי של רמי לוי
(צילום מסך)
כרגע ניתן להשתמש בארנק ברשת רמי לוי שיווק השקמה בלבד. הוא לא זמין לשימוש ברשתות הבת רמי לוי בשכונה, קופיקס, גוד פארם ורמי לוי תקשורת ולא ברשתות אחרות.
אין לארנק עדיין יכולות nfc ו-emv שמאפשרות תקשורת אלחוטית בין חברת האשראי לבין הטלפון ומסוף הקופה. כלומר, אי אפשר עדיין לשלם באמצעות הצמדת הטלפון למסוף הקופה, יכולת שקיימת בארנקים אחרים. במקום זאת, התשלום ייעשה באמצעות מסירה בעל-פה של מספר הטלפון של הלקוח לקופאי. הלקוח יקבל הודעת פוש עם בקשת תשלום ויידרש לאשר אותה.
כרגע הוא זמין למחזיקי טלפון סלולרי עם מערכת הפעלה אנדרואיד ו-ios כיוון שהתשלום לא נעשה כרגע באמצעות הצמדת הסלולרי לקופה.
ברגע שניתן יהיה להצמיד את הטלפון למסוף, לקוחות אנדרואיד בלבד יהנו מהפונקציה הזאת.
ב-5 במאי יושק שירות התשלומים הדיגיטלי אפל פיי, באמצעותו מחזיקי אייפון יוכלו לשלם באמצעות הנייד, אך לא בכל בתי העסק ולא באמצעות ארנקים דיגיטליים כמו זה שהשיק היום רמי לוי, בגלל מדיניות הגן הסגור של אפל, שמאפשרת לשלם דרכה בלבד. בנוסף, בתי עסק רבים לא יאפשרו תשלום באפל פיי בגלל עמלות גבוהות.
2 צפייה בגלריה
הארנק של רמי לוי
הארנק של רמי לוי
הארנק יחבר תשתית של תשלומים ומועדון
(צילום מסך)
את התשתית של הארנק בנתה חברה של רמי לוי בשם סוויץ', שהוקמה במיוחד לצרכי ארנקים דיגיטליים. היא מחברת ארנקים וספקי שירותים לספקים. היא מחוברת לסולקים למערכת הבנקים ולעסקים דרך קופות, אפליקציות כמו גט ואתרי איקומרס.
"המתחרים שלנו מדברים ואנחנו עושים. הארנק הזה כבר עובד", אמר היום יו"ר קופיקס וסוויץ', רן אפרתי. "זאת לא אפליקציה, אלא תשתית. בעתיד נאפשר שירותים פיננסיים. בהתחלה הם יהיו בסיסיים ובהמשך נאפשר שירותים יותר מורכבים. הארנק יאפשר לנו לבנות מועדון לקוחות משוכלל יותר ולהציע תוכנית נאמנות לכל לקוח. הוא גם עוזר לחבר בין כל חברות הקבוצה: רמי לי תקשורת, גוד פארם, קופיקס ובקרוב ישראייר".
רמי לוי אמר, כי "אנחנו משרתים 2.5 מיליון לקוחות בחודש שפוקדים את הרשת, לא כולם חברי מועדון (400 אלף מתוכם, מ.ק) אני מאמין שהרבה יצטרפו. אני גם מאמין שהרבה רשתות ירצו לאפשר ללקוחות לשלם דרך הארנק שלנו. נציע כל שירות פיננסי שהרגולטור יאפשר לנו להציע".
הארנק יחבר תשתית של תשלומים ומועדון. יש לו חמש פונקציות עיקריות: ניתן לשלם באמצעותו, לצרוך שירותים, לממש קופונים, לממש תווי קנייה וכן יהיה בו אזור שליטה בהוצאות - שיציג היסטוריית תשלומים בשלב הראשון והשוואה בין לקוחות בשלב השני.
ניתן יהיה לשלם באמצעותו גם חשבונות כמו ארנונה וחניה. לשם כך החברה התקשרה עם 180 רשויות.
בישראל פועלים כבר מספר ארנקים דיגיטליים, בין היתר ביט של בנק הפועלים והארנקים הדיגיטליים של לאומי והבינלאומי. גם חברות האשראי מאפשרות לשלם דרך הנייד.
שופרסל הכריזה על פייבוקס כארנק הדיגיטלי שלה בשיתוף דיסקונט, שיחבר בין מועדון הלקוחות של שופרסל לאפליקציה ויהווה פלטפורמה לגופי פינטק שונים.