שלושה חודשים לפני הבחירות לתפקיד יו"ר נשיאות המגזר העסקי (לשעבר לשכת התיאום, המייצגת את כל המגזר העסקי, למעט איגוד לשכות המסחר שפרש), והקרב מתחמם: התאחדות התעשיינים מאיימת שתפרוש מהארגון אם יו"ר ההתאחדות רון תומר לא ייבחר לתפקיד. מול תומר מתמודד דובי אמיתי, נשיא התאחדות האיכרים המשמש ממלא מקום יו"ר הנשיאות לאחר פרישת שרגא ברוש.
ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים לשעבר, פרש בסוף חודש ינואר מתפקידו ובהתאם התפטר גם מתפקידו בנשיאות. בעצת ברוש ובטרם נבחר תומר כמחליפו של ברוש, נבחר אמיתי כממלא מקום יו"ר למשך שלושה חודשים, עד שיתבצעו בחירות בהן יתמודד מול רון תומר.
1 צפייה בגלריה
רון תומר ו דובי אמיתי
רון תומר ו דובי אמיתי
רון תומר (שמאל) ודובי אמיתי
(צילום: אוראל כהן, יריב כץ)
לטענת תומר, התאחדות התעשיינים היא גוף משמעותי במגזר העסקי, בעוד אמיתי מייצג רק "כמה מאות חקלאים", שכן רובם מיוצגים בהתאחדות חקלאי ישראל. בנשיאות חברים 13 ארגונים, בהם התאחדות המלונות, לשכת ארגוני העצמאים (להב), התאחדות בוני הארץ, איגוד הבנקים, איגוד חברות הביטוח, ועוד.
במכתב שהגיע ל-ynet ו"ממון" נראה שהמתח בין נשיאי ההתאחדויות עולה, כאשר תומר מאשים את אמיתי ב"הצגה מטעה של תפקידך בנשיאות". במכתב כתב תומר ש"הופתע לגלות" שאמיתי מציג עצמו כיו"ר הנשיאות במכתב רשמי לשרי הממשלה "ולא מציין שאתה ממלא מקום זמני".

אמיתי: "זה לא ראוי"

בדיון של התאחדות התעשיינים אתמול, מסר תומר ל-ynet ו"ממון", הוחלט פה אחד שההתאחדות לא תהיה חברה בנשיאות אם לא תוביל אותה ונשיא ההתאחדות יעמוד בראשה, "זאת משום שאנחנו הגוף הגדול מבין הגופים החברים בארגון הן במספר המועסקים והן בתרומה שלנו לתל"ג. עם כל הכבוד לאמיתי, ויש לי, אני לא יכול לתת לאדם שמייצג אחוזים בודדים מחקלאי ישראל לקחת החלטות בשם התאחדות התעשיינים. אני בטוח שנייצג באופן מכבד ומשתף את כל המגזר העסקי ולכן עלינו לעמוד בראש הארגון".
דובי אמיתי מסר בתגובה: "התעשיינים יכולים לעשות מה שהם רוצים. נבחרתי פה אחד, כולל נציג התעשיינים שרגא ברוש, לכהן כיו"ר בפועל של הנשיאות עד שיתקיימו בחירות, בהן אני מתכוון להתמודד ויש לי תמיכה מלאה מחברי הנשיאות. בהתאחדות האיכרים רשומים 2,000 חברים שבחרו בי, ברון תומר בחרו כ-400 תעשיינים - אז מי יותר גדול? התעשיינים אינם הגוף הגדול ביותר, להב מייצגים יותר חברים. מי שרוצה - שיתמודד מולי, בעיני זה מאוד לא לגיטימי ללכת להליך דמוקרטי שכולם היו שותפים בו, ולאיים. אנחנו לא איימנו כששרגא ברוש נבחר שאם אנחנו לא ניבחר נפרוש. זה לא ראוי. האמירה מעידה על המאיים. לא ראוי לנו כנציגי המגזר להשתמש בכלים כאלה".