קנס של 15 אלף שקל ומאסר על תנאי של 60 יום בגלל הטעיית צרכנים - זה מה שהטיל בית משפט השלום בחיפה השבוע, על מנהלת תחנת הדלק פז בת גלים, שהציגה שלט מחיר לבנזין 95 אוקטן, כשהמחיר הנקוב בו חרג באגורה אחת מהמחיר המפוקח.
בכתב האישום, שהגיש מנהל הדלק והגז במשרד האנרגיה נגד חברת פז ותחנת התדלוק, נכתב כי ממועד לא ידוע ועד ה-28 באוגוסט 2018, התחנה פירסמה שלטים גדולים עליהם צוין מחיר מטעה למחיר בנזין 95 שבפיקוח. במסגרת ביקורת של המנהל, נתגלה שעל השלטים בתחנה פורסם המחיר 6.47 שקלים לליטר, כשהמחיר המירבי שבפיקוח באותה העת לבנזין 95 היה 6.46 ליטר. עקב כך, הוגש כתב אישום נגד פז והמנהלת בגין הצבת שילוט שלא כחוק, הצגת מחיר מטעה ופרסום הנחה שלא כדין.
1 צפייה בגלריה
תחנת דלק פז
תחנת דלק פז
תחנת דלק פז
(צילום: גיל יוחנן)
תחנות דלק נקנסות בדרך כלל בעקבות הפרת תקנות אוויר נקי, זיהומי סולר והפעלות פיראטיות. פה מדובר בהפרה צרכנית. גזר הדין ניתן בעקבות הסדר טיעון, כשחברת הדלק נגדה הוגש כתב האישום במשותף עם מנהלת התחנה, לא נכללה בהסדר, משום שנתקבלה טענתה שמדובר היה ביוזמה של התחנה.
מנהלת התחנה אמנם נקנסה אך מי ששילם מחיר שלא כחוק לכאורה, כשתדלק בתחנה הזאת, היו הצרכנים. אלה לא יוצאים עם פיצוי ביד מהכרעת הדין הזאת, שכן לא מדובר בתביעה ייצוגית.