המסחר ננעל: מדד ת"א 35 ירד ב-0.5%, ת"א 125 ירד ב-0.6%; בזק וטבע בלטו עם זינוק של 5.6% ו-5.3% בהתאמה, חברת הטעמים IFF קפצה ב-5.7% בפסגת ת"א 35 לאחר הדו"חות, קבוצת דלק נפלה ב-6.1% לאחר דחיית הצבעת המחזיקים על העמדת החוב לפירעון מיידי - שותפות דלק קידוחים שבבעלותה איבדה 4.5%. מניית כיל, איי.סי.אל בשמה החדש, ירדה ב-4.4% לאחר הדו"חות.
ת"א בנקים נחתך ב-2% - פועלים נפל ב-3.35, דיסקונט ירד ב-2.5%, בינלאומי ב-2%, לאומי ב-1.7%; מניית נאווי נפלה ב-8% לאחר שהמנכ"ל והשותף בשליטה דורי נאוי הודיע כי יעתיק את מגום מגוריו למיאמי פלורידה ארה"ב וזאת במהלך אוגוסט 2020. כלל ביוטכנ' קפצה ב-23.5% לאחר שחברת הביומד המוחזקת גמידה סל הודיעה עלהצלחה בניסוי קליני שלב 3 בטיפול בסרטן דם.
1 צפייה בגלריה
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
הבורסה בתל אביב
(צילום: shutterstock)
נדחתה ההצבעה של מחזיקי האג"ח בדלק. זאת לאחר מו"מ אינטנסיבי בין קבוצת דלק לנציגות על מתווה חיזוק הביטחונות החדש של דלק. לכלכליסט נודע כי בנציגות יש מחלוקת קשה, כשפסגות ביקשה להעמיד את החוב לפרעון מיידי ולקיים את ההצבעה מיידית ובמועד. הראל ומנורה תמכו בדחיית ההצבעה עד למיצוי המו"מ מול דלק לנוכח ההתקדמות במגעים. דלק הביעה נכונות להגדיל את המניות המשועבדות של דלק קידוחים למחזיקים ל-40%.
כלל תעשיות ביוטכנולוגיה: גמידה סל, המוחזקת על ידיה בשיעור של כ-9%, הודיעה על תוצאות חיובית בניסוי קליני שלב 3 לטיפול במוצר Omidubicel במחלות המטולוגיות ממאירות הדורשות השתלת מח עצם.
נתוני הניסוי הדגימו כי הזמן החציוני הנדרש עד לקליטה של תאי דם לבנים במערכת החיסון (נויטרופילים) - יעד הניסוי המרכזי - היה 12 ימים עבור מטופלים שקיבלו באופן אקראי Omidubicel, לעומת 22 ימים בחולים שעברו השתלה סטנדרטית של תאי דם טבורי. קליטת תאי דם נויטרופילים היא המדד למהירות בה תאי הגזע שהמטופל מקבל בהשתלה מתחילים לייצר תאים חדשים ובריאים. קליטה מהירה קשורה בהפחתת זיהומים ובקיצור זמן האשפוז בבית החולים
Omidubicel הוא הטיפול הראשון להשתלת מח עצם שהוכר כ"טיפול פורץ דרך" על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני (FDA), ואף קיבל מעמד של תרופת יתום מה-FDA ומה-EMA.
לפי הודעת החברה, תוצאות הניסוי הקליני הן צעד משמעותי בדרך להבאת טיפול בעל פוטנציאל ריפוי לחולים, אשר עשוי לחולל מהפכה בתחום השתלות מח העצם.
אלוט קופצת ב-8.9% אחרי הדוחות. חברת בינת הרשת והאבטחה לספקיות תקשורת סיימה את הרבעון הראשון של 2020 עם צמיחה של 16% בהכנסות ל-29.3 מיליון דולר. ההפסד הנקי עמד על 400 אלף שקל לעומת הפסד של 1.9 מיליון שקל ברבעון הראשון של השנה הקודמת.
החברה אישרה את התחזית הקודמת וצופה כי ההכנסות ל-2020 כולה יראו צמיחה דו ספרתית מואצת ויסתכמו ב-135 עד 140 מיליון דולר.
נשיא ומנכ"ל אלוט, ארז ענתבי, אמר כי "מגפת ה-COVID-19 מציבה בפני אלוט אתגרים וגם הזדמנויות. מפעילות תקשורת ברחבי העולם מזהות גידול של עד כ-40% בדרישה לרוחב פס, כמו גם עלייה בהתקפות הסייבר על צרכנים ועל עסקים קטנים ובינוניים. בעוד שחלק מהמפעילות דוחות משימות שהן מחשיבות כפחות קריטיות, אנו רואים שהדרישה הכוללת למוצרי ושירותי אלוט, נשארה ברמות דומות לאלו שראינו לפני ה-COVID-19, ובאזורים מסוימים, ישנה אף עלייה בדרישה במידה מסויימת".
יום הדין של קבוצת דלק: מחזיקי אגרות החוב של הקבוצת דלק יצביעו היום האם להעמיד את החוב של החברה כלפיהם, שמסתכם בכשישה מיליארד שקל, לפירעון מיידי.
הבורסה בתל אביב נפתחה הבוקר לאחר הנעילה המעורבת אתמול בניו יורק וברקע הירידות הבוקר בשווקי אסיה, לאחר נתוני אינפלציה מאכזבים בסין. מדד שנגחאי יורד ב-0.6%, מדד ניקיי בטוקיו נחלש ב-0.2% והאנג סנג בהונג קונג נופל ב-1.9%.
המסחר בבורסה באחוזת בית ננעל אתמול במגמה שלילית לאחר ארבעה ימי עליות רצופים. ת"א 35 נסוג ב-0.4% ות"א 125 נחלש ב-0.8% - מוקדם יותר הגיעו המדדים לירידות של 1.4% ו-1.6% בהתאמה. מדד הבנקים איבד 1.5% - פועלים נפל ב-2.6%, בינלאומי מחק 1.3%, דיסקונט ומזרחי טפחות נחלשו ב-1.1% ולאומי נחלש ב-0.6%.
אחרי הדו"חות - אורמת זינקה ב-12.6%, אמות התחזקה ב-0.5%. עוד בלטו - לייבפרסון קפצה ב-5.2%, מליסרון מחקה 5.4%, קבוצת דלק נחלשה ב-1.4% לקראת גיוס הון ואחרי מכירת כל אחזקותיה בהפניקס, אל על נפלה ב-4.1%.
אתמול בניו יורק - מדד נאסד"ק התחזק ב-0.8% ביום השישי לעליות - הרצף החיובי הארוך ביותר במדד מאז תחילת השנה. מדד דאו ג'ונס נסוג ב-0.5%, S&P 500 שמר על רמת הפתיחה.
פורסם לראשונה: 10:11, 12.05.20