מחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה הגישה הבוקר (רביעי) כתב אישום לבית משפט השלום בתל אביב נגד לשם אקריש, בן 34, בגין השמטת הכנסה מדו"ח כתוצאה ממכירת ביטקוין בהיקף של כשני מיליון שקל. לפי הפרקליטות, כתב האישום, שהוגש על ידי עורך הדין עמית לוין, הוא אחד הראשונים מסוגו, המייחס השמטת הכנסה בגין סחר במטבעות וירטואליים מסוג ביטקוין.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי כתב האישום, בשנת 2018 מכר אקריש, יחד עם שותפו ארז שמואלי (שנגדו הוגש כתב אישום ביוני 2019), מטבעות וירטואליים תמורת כספי מזומן בהיקף של שני מיליון שקל. אקריש לא דיווח על הכנסותיו ממכירת הביטקוין לרשות המיסים, לא הודיע על פתיחת עסק למסחר במטבעות, ואף השמיט מהדו"ח השנתי שלו לשנת 2018 את ההכנסות ממכירת המטבעות.
במהלך חקירה של יחידת הסייבר בלהב 433 שבמשטרת ישראל ויחידת יהלום ברשות המיסים נתפסו ברשותו של אקריש כספים במזומן והפרקליטות מבקשת לחלטם, ככל שהנאשם יורשע בעבירות המיוחסות לו.
עו"ד עמית בכר שמייצג את הנאשם מסר בתגובה: "מדובר בהאשמות מופרכות שנובעות מחוסר הבנה של הפרקליטות את האירוע, כיצד עובד המסחר בביטקוין, והאם וכיצד יש לדווח ולשלם מס על מסחר בביטקוין. התיק עוסק לכל היותר בהיבטי מס אזרחיים בלבד, ואף במישור זה אין כל קשר בין מר אקריש לחיוב המס האזרחי".
2 צפייה בגלריה
עמית בכר
עמית בכר
עו"ד עמית בכר
(צילום: סיון פרג')