הישראלים אוהבים לקנות באתר האופנה SHEIN: לפי מחקר שערכה חברת האשראי כאל, SHEIN (שיאין) הוא אתר האופנה הלא ישראלי הפופולרי ביותר בישראל כרגע. מדובר בנתוני רכישות באשראי של כלל השוק, על בסיס אקסטרפולציה, כולל לקוחות חברות האשראי האחרות ולקוחות פייפאל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
רכישות הישראלים באתר האופנה הסיני-אמריקני באוגוסט, היו גבוהות מסך הרכישות של הישראלים באתרים אסוס ונקסט גם יחד - כשבאסוס רכשו 11% מצרכני האופנה, בנקסט 21% מהלקוחות וב-SHEIN כ-62% מהלקוחות. לשם השוואה, באוגוסט 2019, המגמה הייתה הפוכה: בנקסט רכשו 38% מהרוכשים, באסוס 35% וב-SHEIN כ-27% מהרוכשים בלבד.
1 צפייה בגלריה
האתר של SHEIN
האתר של SHEIN
האתר של SHEIN
(צילום מסך)
לפי הנתונים, יש עלייה מתמשכת במחזורי העסקאות של ישראלים ב-SHEIN מאז 2019, שהגיעה לשיא באוגוסט: עלייה של 413% (יותר מפי 5) לעומת יולי-אוגוסט 2019, כשבאסוס יש עלייה של 11% במחזורי העסקאות ובנקסט עלייה של 20%. מספר העסקאות באתר גדל ב-365% - פי 4.5 מאוגוסט אשתקד, כשבאסוס יש עלייה של 2% בלבד במספר העסקאות ובנקסט עלייה של 20%.

קנייה במעל 75 דולר

גם גובה העסקה הממוצעת ב-SHEIN עלה ב-10% באוגוסט, כשבנקסט הייתה עלייה של 0.4% ובאסוס עלייה של 8.8% בגובה העסקה הממוצעת. רכישה ממוצעת באתר עמדה על 300 שקל לעומת 271 שקל באוגוסט אשתקד. מדובר בממוצע רכישה שגבוה מחישוב לפי שער הדולר של עד 75 דולר, מעליו ישראלים משלמים מע"מ בארץ, מה שמעיד על פיתויי קופוני ההנחה באתר (למשל 10% לקנייה מעל 200 שקל, 30% לקנייה מעל 500 שקל), שגורמים לישראלים לשלם יותר מ-75 דולר. גובה הרכישה הממוצע הגבוה ביותר ב-SHEIN היה באפריל 2020 ועמד על 313 שקל, אז נקסט לא פעלה כלל במשלוחים לישראל.
גם לפי נתוני חברת האשראי מקס, מבדיקה שנערכה בין 1 בינוי ל-31 באוגוסט, המחזורים בשיין כפולים ביחס לנקסט ואסוס, מספר הלקוחות שקונים שם גדול ב-70% בהשוואה לאסוס ונקסט והעסקה הממוצעת גבוהה ב-62% מעסקה ממוצעת בנקסט.
SHEIN הוא אתר ואפליקציית מכירות בבעלות סינית, שמנוהל מארה"ב ומציע משלוח בינלאומי חינם (החזרת פריטים לאתר עולה כסף, לרוב כמה עשרות שקלים). נמכרים בו בגדי נשים, ילדים וגברים וכן מוצרי קוסמטיקה ומוצרים נוספים. לשם השוואה ל-SHEIN יש 16 מיליון לייקים בפייסבוק ולאסוס רק שישה מיליון. ב-SHEIN מרבים להשתמש בטיקטוק כאמצעי פרסום והוא פופולרי בעיקר בקרב בני 30-20 (אם כי אסוס פופולרי ממנו בקבוצת הגיל הזאת). בנוסף, SHEIN נחשב פופולרי יותר מאסוס ונקסט בקרב בני 20-15. איכות הבגדים בו שנויה במחלוקת.

הרכישות אונליין באתרי האופנה בחו"ל - בעלייה

לפי נתוני כאל, יש עלייה ברכישות אונליין מחו"ל: מחזור העסקאות בתחום רכישות הביגוד באינטרנט בישראל נאמד באוגוסט 2019 ב-48 מיליון שקל, בעוד שבאוגוסט 2020 מחזור העסקאות נאמד על 106 מיליון שקל.
סך העסקאות של הישראלים בשלושת אתרי האופנה המקוונים הללו, בכלל השוק, הכפיל את עצמו בתוך שנה מ-50 מיליון שקל באוגוסט 2019 לכ-100 מיליון שקל באוגוסט 2020.
אלי קורצקי סמנכ"ל פיתוח עסקי בסין בחברת השליחויות אקסלוט, שעובדת עם האתר, מאשר את הנתונים: "SHEIN בצמיחה גדולה בישראל כבר שנתיים. לפני שנתיים גם עזבו את דואר ישראל והחבילות מחולקות לנקודות מסירה או היישר לבית הלקוח. יש שירות לקוחות בעברית שמסייע לקוחות. לאחרונה SHEIN החלו לגבות מע"מ בעצמם וזה הפחית חשש של לקוחות מהיתקעות של חבילות במכס. בעת הסגר הראשון הייתה עלייה גדולה במכירות ואנחנו צופים עלייה כזאת גם בסגר הנוכחי. סגר בכל זאת פוגע בנו כי יש קושי באיסוף חבילות מנקודות המסירה".