מכירות המזון ממשיכות לצמוח. מנתוני סטורנקסט לסיכום שלושת השבועות האחרונים שהגיעו לידי כלכליסט עולה כי מכירות שוק המזון צמחו ב-4.9% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד והסתכמו בשני מיליארד שקל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
מכירות כלל מוצרי הצריכה, הכוללות גם מוצרי ניקיון וטיפוח, צמחו בתקופה זו ב-4.3%. בשיא משבר הקורונה הצרכנים העדיפו לקנות בחנויות השכונתיות היקרות, ואילו כעת, לפי הנתונים, הם חוזרים לחנויות המוזלות.
1 צפייה בגלריה
 סניף רמי לוי באשקלון
 סניף רמי לוי באשקלון
קניות בסניף רמי לוי באשקלון
(צילום: רועי עידן)
מכירות החנויות המוזלות צמחו בתקופה זאת ב-6.5% - 1.28 מיליארד שקל לעומת 1.2 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות החנויות השכונתיות והמכולות, לעומתן, צמחו בשיעור של 2.4% בלבד במהלך התקופה.
את החזרה לחנויות המוזלות אפשר להסביר בהסרת מגבלות התנועה, אך השינוי עשוי לסמן את ההשפעה השלילית של מצב התעסוקה במשק, עם מאות אלפי מובטלים שמצויים לקראת סיום תקופת הזכאות לדמי אבטלה.
הפער בשיעור של כ-10% בין מחירי החנויות המוזלות לבין חנויות שכונתיות הופך משמעותי בקניות חודשיות ומהווה בתקופות משבר שיקול מהותי. בסיכום חמשת החודשים הראשונים השנה צמחו מכירות החנויות השכונתיות ב-11.2% לעומת 9.2% בחנויות הדיסקאונט.