בשונה מקידוח בטון, שהוא נקודתי ומהיר יחסית, הרי שניסור בטון הוא עבודה מורכבת, המצריכה כלי עבודה כבדים יותר, ומחייבת אתכם גם פינוי פסולת הבניין לאתר הטמנה, על פי חוק. מה חשוב לבדוק לפני שסוגרים עם בעל מקצוע, עבודה שיכולה להגיע לכדי כמה אלפי שקלים? לפניכם המדריך.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
בכתבה הקודמת, התייחסנו לקידוח בטון. בכתבה זו, נרחיב על ניסור בטון, עבודה מורכבת יותר, ולפיכך גם יקרה יותר. כמו בקידוח, גם כאן טווח המחירים די גדול, וכשמדובר במחירים התחלתיים גבוהים יותר מלכתחילה, אתם יכולים למצוא את עצמכם בפער של כ-1,000 שקל במחיר, בין בעלי המקצוע השונים בתחום.
מחיר נמוך מדי אמור לעורר חשד, אך שימו לב שאתם לא בטווח העליון של המחירים, או אף מעבר אליהם. כל עוד בדקתם רישיונות, ביטוחים, והמלצות – לא בטוח ששווה לשלם פי 2 במחיר.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

באילו מקרים תצטרכו ניסור בבטון?

בכל מצב שבו תצטרכו לפתוח פתח משמעותי בקיר בטון, אשר הקווים שלו ישרים, תצטרכו לנסר בבטון. זאת, בשונה מקידוח, שמתאים ליצירת פתחים בקוטר קטן יותר, אשר צורתם מעוגלת.
פתיחת חלון, דלת או פתח לשחרור עשן: במהלך שיפוץ, פעמים רבות יש צורך להרחיב חלון קיים, או לחצוב חלון, במצב שאינו קיים. גם הגדלת דלת, היא דבר שעושים לעתים במהלך שיפוץ.
על פי חוק, חובה לדאוג לפתח שחרור עשן בחדרי מדרגות של בניינים חדשים. תפקידו למזער נזקי שאיפת עשן בקרות שריפה. בבנייני מגורים קיימים, שהאחריות לפתיחת פתח לשחרור עשן, היא בידי הדיירים.
שימו לב, שניסור בטון, גורר כמות גדולה יותר של אבק ונתזים. לכן, יש צורך בהזרמת מים שיקררו את המסור, וימנעו הפצת האבק והלכלוך לכל עבר.
שינוי חלוקה של חדרים או הרחבת חללים פנימיים: במקרים של שיפוץ בית ישן במיוחד, אשר חלוקת החדרים בו אינו תואמת את הצרכים החדשים, יש צורך בניסור בקירות בטון. לעתים, יש צורך בניסור נקודתי של קורת בטון, ולעתים יש צורך בניסור משמעותי יותר.
למשל, במקרים שבהם ישנו פתח עליית גר צר במיוחד, עם גישה לא נוחה, תוכלו לפתוח ולהרחיב אותו. כמובן, שבכל מקרה של הריסת עמוד בטון, ישנה חובה בבדיקות ובקבלת אישורים של קונסטרוקטור, שהדבר לא מסכן את יציבות המבנה.
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)

כמה יעלה ניסור בטון?

ניסור בטון למטר אורך: במקרה של ניסור, בשונה מקידוח, החישוב הוא לפי מטר אורך. למשל, עבור קיר בטון בעובי של 20 ס"מ, המחיר יהיה 150-350 שקל לכל מטר אורך.
ניסור בטון ליצירת חלון: לצורך פתיחת חלון, המחיר מחושב גלובאלית, ויעלה לכם 1,100-1,800 שקל. מחיר זה מתייחס לניסור חלון מקיר שהעובי שלו הוא של 20 ס"מ, ועשוי להשתנות בהתאם לעובי הקיר, וגודל פתח החלון שתרצו לנסר.
ניסור בטון ליצירת דלת: גם כאן המחיר מחושב גלובאלית, ויעלה 1,500-2,500 שקל, לפתח ברוחב 90 ס"מ ובגובה של 2.10 מטר.
פינוי בטון לאחר ניסור: בשונה ממחיר של קידוח, שלא יגרור עלויות נלוות של פינוי, בנוסף לקידוח, הרי שבמקרה של ניסור, המצב שונה. בטון הוא חמר כבד, ולאחר ניסור, הוא גם מאוד חד ומסוכן.
במקרים מסוימים, פסולת הבטון כל-כך כבדה, עד שנדרש שימוש בטרקטור או במנוף לצורך שינוע הפסולת החוצה.
עוד כתבות בנושא:
4 צפייה בגלריה
(צילום: shutterstock)
"חשוב מאוד שעוד לפני שאתם סוגרים עם בעל מקצוע, תתמחרו את עלות פינוי הבטון, כדי שלא יהיו הפתעות ביום העבודה בשטח", מסבירים במוקד השירות של אתר "המקצוענים".
"דאגו שהצעת המחיר תכלול פירוט לגבי עלויות הפינוי, ושהן יכללו גם השינוע של פסולת הבטון לאתר הטמנה מורשה, יחייבו את בעל המקצוע לספק לכם אישור שהפסולת הוטמנה בהתאם לחוק, ושהמחיר כולל את עלות התשלום לאתר ההטמנה".
"נהוג בתחום זה לגבות 800-1,200 שקל, עבור פינוי הפסולת", מציינים במוקד השירות. "מחיר זה כולל את כל התשלומים הנלווים הכרוכים בפינוי מהבית שלכם ועד להטמנתו כדין".
צריכים לקדוח או לנסר קיר בטון? לחצו כאן
ynet הוא שותף באתר "המקצוענים"
פורסם לראשונה: 12:00, 14.05.20