וירוס הקורונה וביטוחי הבריאות והחיים: רשות שוק ההון, בראשות משה ברקת, הפיצה טיוטת חוזר שמאפשרת לחברות הביטוח להוסיף בביטוח חיים, ביטוח חיים למשכנתה וביטוחים נגד מחלות קשות, השתלות ותרופות - שאלות הנוגעות לקורונה. הנימוק הוא כי עם התפרצות הווירוס נוצרו לחברות הביטוח סיכונים נוספים ובלתי צפויים, העשויים לדרוש התאמה בתוכניות הביטוח.
>>לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
השאלות שניסחה רשות שוק ההון הן: האם אושפזת עקב מחלת הקורונה? האם בהתאם לקביעת גורם רפואי אתה כעת חולה בקורונה? והאם יש חשד וקיימת אינדיקציה רפואית כלשהי לכך שאתה חולה בקורונה, לרבות הופעת סימפטומים? בנוסף לכך יוכלו חברות הביטוח להוסיף שאלות משלהן, בהנחה ויעמדו בכללים ובאישורים של רשות שוק ההון. רשות שוק ההון נדרשה לנושא משום שכמה חברות ביטוח כבר החלו לשלב שיקולים של חשיפה לקורונה בהליך החיתום למבוטחים, על רקע הצפי שהמגפה לא תמוגר בשנה הקרובה.
1 צפייה בגלריה
ביטוח בריאות
ביטוח בריאות
ביטוח בריאות
(צילום: shutterstock)
לכאורה מטרת השאלות היא לזהות חולים פעילים של קורונה, ולהחליט אם לבטח אותם ובאילו תנאים, מכיוון שהמחלה עלולה לדרדר מאוד את מצבו הרפואי של המבוטח. עם זאת, לא מן הנמנע כי בעתיד הצהרה על מחלת הקורונה עשויה להשפיע גם על מבוטחים שחלו והחלימו, שכן מוקדם לדעת מה ההשפעות ארוכות הטווח של הנגיף.
גורמים בענף הביטוח מעריכים כי הוספת שאלות הקורונה להצהרת הבריאות עשויה לשמש מנוף לסוכני הביטוח להגביר מכירת ביטוחי בריאות באמצעות אזהרת הלקוח כי אם ימתין עם ההחלטה לעשות ביטוחים אלו, ויחלה לאחר מכן בקורונה, הדבר עלול לפגוע בסיכוייו לעשות ביטוח.
ברשות שוק ההון ציינו כי נוסח השאלות המוצע נקבע באופן שיאפשר לחברת הביטוח לדעת אם מצבו הבריאותי של המועמד לביטוח עלול להשפיע על הסיכון הגלום בכיסוי הביטוח, באופן שאינו מייצר אפליה פסולה או פוגע בהוגנות הביטוח.