זה לקח חודשים ארוכים אבל נראה שמנהיגי העולם  סוף סוף התחילו להפנים שהמשבר כאן, הוא ממשי ובהחלט דורש טיפול דחוף. באירופה, למשל, מנהיגי האיחוד הגיעו השבוע להסכמות על כינונה של קרן בגובה 750 מיליארד אירו המיועדת לשיקומן של הכלכלות מוכות הקורונה ביבשת.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
האיחוד האירופי, שנחלש אחרי פרישתה של בריטניה, התמהמה בתחילה עם שיתוף הפעולה במגפת הקורונה - אולם החזית האחידה בנושא הסיוע הכלכלי ממחישה שהוא מחויב להתמודד עם המשבר ולהישאר מאוחד. ההסכם ההיסטורי הושג בתום פסגה שכבר נראתה בדרך לכישלון, אחרי מחלוקות קשות בין מדינות בצפון היבשת למדינות הדרומיות.
1 צפייה בגלריה
פסגה האיחוד האירופי מארק רוטה עמנואל מקרון אנגלה מרקל אורסולה פון דר ליין
פסגה האיחוד האירופי מארק רוטה עמנואל מקרון אנגלה מרקל אורסולה פון דר ליין
פסגת מנהיגי האיחוד האירופי השבוע בבריסל
(צילום: AFP)
מהצד השני של האוקיאנוס, ארה"ב נמצאת בישורת האחרונה לפני חבילת סיוע נוספת של מעל ל-2.5 טריליון דולר - תוכנית אשר תוצג בימים הקרובים. במקביל הנשיא האמריקני דונלד טראמפ גם מתחיל להפנים שהגיע הזמן להתייחס למגפה הזו ברצינות - בטח אם הוא רוצה להיבחר שוב לנשיאות בנובמבר.
ומה אצלנו? עסקים כרגיל. עבר יותר משבוע מאז ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הבטיחו לחלק לאזרחים מענקים בגובה שישה מיליארד שקל - והכסף עדיין רחוק מחשבונות הבנק של האזרחים.
על דברים אלו, על השקל המתחזק ועל הדולר שמאבד גובה - דיברנו בפרק ה-112 של פודקאסט מנועי הכסף של כלכליסט עם האסטרטג והכלכלן הראשי של פסגות אורי גרינפלד.