בצל הקורונה, עסקאות נדל"ן היוקרה ממשיכות: מפיק הסרטים האמריקני, ג'פרי קצנברג, הפתיע בחודש שעבר את שוק הנדל"ן בלוס אנג'לס כשהודיע כי ימכור את ביתו בשכונת היוקרה בברלי הילס תמורת 125 מיליון דולר. כעת מתברר שהקונה המסתורי הוא לא אחר מאשר המיליארדר האוקראיני-אמריקני יאן קום, מייסד וואטסאפ, איש אשר חיבתו לנדל"ן יוקרה ידועה.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
על פי המגזין האמריקני וראייטי, מדובר בעסקת הנדל"ן השלישית בגודלה בהיסטוריה של מדינת קליפורניה. שתי העסקאות היחידות שנרשמו במחיר גבוה ממנה כללו את הבית שקנה מייסד אמזון, ג'ף בזוס, ב-165 מיליון דולר, גם הוא בבברלי הילס, והבית שרכש לכלן מורדוך, מנכ"ל תאגיד החדשות פוקס, תמורת 150 מיליון דולר בשכונת בל אייר בעיר.
3 צפייה בגלריה
צילום אווירי של ביתו של ג'פרי קצנברג
צילום אווירי של ביתו של ג'פרי קצנברג
משתרע על שטח של מעל ל-26 דונם. צילום אווירי של ביתו של ג'פרי קצנברג
(צילום: NearMap)
לא ברור אם למכירת הנכס יש קשר לקשיים הכלכליים שאליהם נקלע קוויבי, שירות הסטרימינג שהוקם על ידי קצנברג ומתקשה למשוך מנויים מאז שהושק מוקדם יותר השנה. השבוע דווח בוול סטריט ג'ורנל כי בקוויבי בוחנים כמה אסטרטגיות ליציאה מהמשבר: מכירה של השירות, יציאה לסבב נוסף של גיוס השקעות או הנפקה.
קצנברג רכש את השטח העצום (מעל ל-26 דונם) בשנת 2009 תמורת 35 מיליון דולר מהפיזיקאי המנוח, סימון רמו, ובנה במקום בית בסגנון עיצוב שמדמה חווה מודרנית. מכיוון שהבית לא הועמד למכירה עד היום, מרבית הפרטים על תוכנו אינם ידועים, אולם הוא כולל ככל הנראה חמישה חדרי שינה, 13 מקלחות, 12 מקומות חניה ובריכה עם נוף על העיר לוס אנג'לס ועל האוקיינוס השקט.
3 צפייה בגלריה
ג'פרי קצנברג
ג'פרי קצנברג
ג'פרי קצנברג
(צילום: DreamWorks Animation)
קום, כיום בן 44, התעשר כאשר מכר את וואטסאפ לפייסבוק יחד עם שותפו, בריאן אקטון, עבור 19.3 מיליארד דולר. לפי מגזין פורבס, הונו מוערך כיום סביב 10 מיליארד דולר.
פרט לביתו החדש, קום מחזיק עוד שני בתים פרטיים בשווי מוערך של כ-100 מיליון דולר כל אחד. אלו מתווספים לעוד מספר נכסי יוקרה בבעלותו, בהם בית בשווי 8.8 מיליון דולר, אחוזה בשווי 5.5 מיליון דולר בה הוא מחזיק חלק מאוסף מכוניות היוקרה שלו, ושתי יאכטות ענקיות.
3 צפייה בגלריה
מימין: מייסדי וואטסאפ, בריאן אקטון ויאן קום, יחד עם רה"מ נתניהו
מימין: מייסדי וואטסאפ, בריאן אקטון ויאן קום, יחד עם רה"מ נתניהו
מימין: מייסדי וואטסאפ, בריאן אקטון ויאן קום, יחד עם רה"מ נתניהו
(צילום: אבי אוחיון, לע"מ)