פרשת מייק בן ארי הגיעה היום (ד') לבית המשפט המחוזי בתל אביב שקבע כי יש להוציא צו פירוק לחברה של בן ארי. זאת לאחר ש-400 משקיעים טענו נגדה כי הונתה כביכול משקיעים.
הדיון היה חסוי בחלקו, אולם בחלק שהיה פתוח לציבור הוחלט להוציא צו פתיחת הליכים נגד חברת ההשקעות של מייק בן ארי, אי.ג'י.אף.אי ישראל (EGFE). כמו כן השופט חגי ברנר הרחיב את הסמכויות של הנאמן עו"ד ליאור דגן אשר יבצע בדיקה לגבי נכסי החברה על מנת לצמצם את הנזק לנושים.
2 צפייה בגלריה
דולרים ושקלים
דולרים ושקלים
בקרוב תוגש לבית המשפט בקשה להכריז על בן ארי פושט רגל
(צילום: Shutterstock)
החלטת בית המשפט ניתנה לבקשת כ-400 משקיעים הטוענים באמצעות עו"ד איתן ארז כי כספים שהשקיעו בחברה של בן ארי אבדו וההשקעה ירדה לטימיון. על פי החשד, עשה בן ארי שימוש אישי בכספי המשקיעים. על פי הנטען, הנזקים למשקיעים נעים בין 300 ל-600 מיליון שקל. עוד נודע כי בקרוב תוגש לבית המשפט בקשה להכריז על בן ארי פושט רגל. נכון לכרגע, ככל הנראה, בן ארי לא נמצא בישראל. בדיון נאמר שייתכן ובן ארי יצא מהארץ עם דרכון ממונטנגרו.
את עובדי החברה ייצגו רחל בן רחמים סובול ועו"ד יובל ישי ממשרד וולפסון ויינשטיין.

2 צפייה בגלריה
מייק בן ארי
מייק בן ארי
מייק בן ארי
(מתוך אתר EGFE)

"הונאת הפונזי הגדולה בישראל"

בבקשה לפירוק החברה שהוגשה בתחילת השבוע טענו המשקיעים כי מדובר ב"עקיצת הפונזי מהגדולות והחמורות בישראל, אם לא הגדולה שבהן", והיא מזכירה את מעלליו של הנוכל הבינלאומי, ברנרד מיידוף.
עוד הם טוענים בבקשה כי "בחודש אפריל 2021, החל מפרסום החשדות בדבר 'הונאת משקיעים' וחקירת הרשות לניירות ערך נעלם מייק בן ארי מעל פני האדמה, וכל דרישות המשקיעים לקבל את כספם עלו בתוהו". המשקיעים ביקשו למנות נאמן לחברה.
באמצעות עורכי הדין איתן ארז ומור בן שושן ממשרד איתן ש. ארז ושות' טוענים המשקיעים כי בן ארי, באמצעות החברה שלו, הוציא ממאות משקיעים כספים, שיועדו לכאורה להיסחר באפיקי השקעה שונים, אולם בפועל הוא נמנע מלהשקיע את הכספים והיה משלם להם את הריביות האסטרונומיות שהבטיח להם מכספי הקרן, כך שהמשקיעים החדשים שהצטרפו שילמו למשקיעים הוותיקים יותר. לטענתם, ההונאה התגלתה בתחילת אפריל בעקבות עיכובו לחקירה ע"י הרשות לניירות ערך.