מנכ"ל אפל טים קוק יקבל היום (ב') תגמול חד פעמי של 560 אלף מניות בשווי של 278.6 מיליון דולר (לפי מחיר הנעילה של שישי האחרון). זהו החלק האחרון בתגמול ההוני "העתידי" שהובטח לו עם כניסתו לתפקיד המנכ"ל, ב-24 באוגוסט 2011, במקום סטיב ג'ובס (שהלך לעולמו שישה שבועות מאוחר יותר).
זהו ניצחון סמלי נוסף בדרך הארוכה שעשה קוק מאז שהפך למנכ"ל אפל לפני תשע שנים - עם סימני שאלה סביב יכולתו להוביל בהצלחה את אפל לאחר המנכ"ל האגדי שלה. מאז, אפל רק המשיכה לשבור שיאים.
1 צפייה בגלריה
מנכ"ל אפל טים קוק
מנכ"ל אפל טים קוק
מנכ"ל אפל טים קוק
(צילום: AFP)
בחודש שעבר הציגה החברה תוצאות שיא בדו"חות המסכמים של הרבעון האחרון ובחודש הנוכחי חצתה החברה את סף השני טריליון בשווי - והפכה לחברה הנסחרת הגדולה בעולם בשווי שוק.
קוק, בן 59 כיום, אמר בשנת 2015 כי בכוונתו לתרום את מרבית הונו לצדקה, ומאז אכן העביר למוסדות שונים מניות אפל שברשותו בשווי של מיליוני דולרים.
התגמול השוטף של קוק מורכב משכר עבודה ולצדו מענק תלוי ביצועים. מרכיב המענק מותנה בביצועים של אפל מול החברות האחרות במדד S&P 500 לאורך שלוש השנים האחרונות.
לפי בדיקת בלומברג, התשואה על מניית אפל בשלוש השנים האחרונות, כולל דיבידנדים, עמדה על 225% - גבוהה יותר משמעותית מהרוב הגדול של המניות במדד. לפיכך, בהתאם לתנאי התגמול, קוק נמצא הרבה מעבר לסף המינימאלי הנדרש לחלוקת המענק.